سرور مجازی
اقتصادی

طلا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را رد می‌کند؟ / دلار به مرز ۲۶ هزار تومان رسید

به گزارش دیتاسنتر من، قیمت طلا امروز سه‌شنبه با تقویت بازده اوراق قرضه آمریکا و تقویت دلار کاهش یافت و طلا برای اولین بار از مارس ۲۰۲۱ به سمت دومین کاهش ماهانه متوالی حرکت کرد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۳۰ درصد کاهش به ۱۸۵۰ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۸ درصد کاهش در ۱۸۵۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد. قیمت طلا تاکنون در این ماه حدود ۲.۶ درصد کاهش یافته است که بیشترین میزان از سپتامبر بوده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: عملکرد طلا در ماه می در کل ناامیدکننده بوده است و در اولین نشانه تقویت دلار ضعف فوری را نشان می‌دهد در حالی که قادر به ردیابی سودهای مادی ناشی از ضعف دلار یا کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا نیست.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۱.۸۰ دلار رسید و تاکنون در این ماه حدود ۴.۱ درصد کاهش یافته است. پلاتین با ۰.۸ درصد کاهش به ۹۵۱.۳۱ دلار رسید اما همچنان برای اولین رشد ماهانه خود در سه مورد از حدود ۲.۱ درصد قرار دارد و پالادیوم با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰۲۹.۶۱ دلار رسید و در این ماه حدود ۱۲.۶ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از نوامبر بوده است.

۲ عامل مهم قیمت طلا و سکه را تکان داد

کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت: قیمت اونس جهانی امروز با چند دلار نوسان ۱۸۵۵ دلار داد و ستد شد.

وی گفت: امروز سیر صعودی قیمت ارز و افزایش تقاضا برای خرید سکه و طلا باعث شد قیمتها همچنان گران شوند و از طرفی تعداد فروشنده در بازار نیز کم شده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: انواع سکه همچنان دارای حباب است به طوری که حباب سکه تمام امروز به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

وی خاطر نشان کرد قیمت‌ها در حال حاضر قابل پیش بینی نیست و عوامل مختلفی در آن تاثیر گذار است.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش دیتاسنتر من، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز ۱۰ خرداد برای فروش ۲۵ هزار و ۹۷۹ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۷۲۰ تومان خریداری می‌کنند.

‌‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۲۶ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۲۲۰ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۳۹ تومان است.

‌قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۸۰۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هشت میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب پنج میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سه میلیون تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا