سرور مجازی
اقتصادی

خبر جدید وزیر نفت درباره تغییر کارت‌های سوخت/ اوجی: بنزین سوپر داریم، ولی کم است

خبر جدید وزیر نفت درباره تغییر کارت‌های سوخت/ اوجی: بنزین سوپر داریم، ولی کم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، گفت: تلاش می‌کنیم تا در زمان وارونگی دما، در کلان شهرها سوخت یورو پنج توزیع کنیم و آلودگی هوای کاهش یابد؛ همچنین بنزین سوپر داریم، ولی کم است.

وی افزود: کیفی سازی فرآوردهای نفتی برای جلوگیری از آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک، به طور جد دنبال می‌شود و تا پایان این دولت، اکثر پالایشگاه ها در حوزه های کمی و هم کیفی به یورو چهار و پنج می‌رسند و عمدتا یورو پنج خواهد بود.

اوجی ادامه داد: روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوییل یورو پنج را در پالایشگاه اصفهان تولید می‌کنیم که در این دولت انجام شده است؛ در پالایشگاه‌های شازند و ستاره خلیج فارس نیز فرآورده‌های نفتی یورو پنج تولید می‌شود و طرح کیفی سازی پالایشگاه شیراز هم در آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: درباره اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز در حال مطالعه هستیم و چندین دستگاه کار مشترک می‌کنند، اما هنوز قطعی نیست.

وزیر نفت همچنین گفت: در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۰، روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها تحویل داده شده و سوخت مایع اعم از نفت گاز و نفت کوره، ۲۰ میلیون لیتر کمتر نسبت به سال گذشته در نیروگاه‌ها استفاده شده است.

وی اظهار کرد: برای نخستین بار، سقف سوخت ارسالی به نیروگاه‌های کشور نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته؛ همچنین پنج میلیون متر مکعب در روز، گاز به صنایع جزء و عمده تحویل دادیم و در خصوص صنایع عمده نیز، امسال روزانه ۱۶۴ میلیون متر مکعب گاز رسانی کردیم.

وزیر نفت درباره آخرین وضعیت ناترازی تولید و مصرف گاز، گفت: ناترازی گاز در زمان شروع به کار دولت، ۲۵۰ میلیون متر مکعب در روز، در فصل سرد بوده است، اما با تولید میادین مشترک و مستقل گازی، امسال ناترازی کمتری داریم.

وی گفت: تولید گاز نسبت به شروع دولت بیشتر شده و تلاش می‌کنیم تا تولید نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم؛ تا پایان سال نیز ۶ میلیون تن به ظرفیت محصولات پتروشیمی اضافه می‌شود.

اوجی درباره سفر روز گذشته خود همراه با معاون اول رئیس جمهور به کشور بلاروس اضافه کرد: در این سفر یک تفاهم‌نامه بین ایران و بلاروس منعقد شد که کمتر از یک ماه آینده، بخشی از آن به قرارداد می‌رسد.

وی تاکید کرد: ایران و بلاروس دیدگاه‌های مشترک زیادی دارند و هر دو تحریم هستند؛ دو کشور ظرفیت‌های خوبی دارند و بر اساس مطالعات انجام شده، توافقات خوبی درباره تامین قطعات و تجهیزات پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها صورت گرفت.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا