سرور مجازی
zoomit

مایکروسافت برخی از ویژگی‌های اکسل را به‌دلیل کاربرد اندک حذف می‌کند

اکسل هم در حوزه‌ی تجاری و هم در حوزه‌های شخصی یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد صفحه‌گسترده است. اگرچه مایکروسافت به‌طور منظم قابلیت‌های جدیدی به این نرم‌افزار اضافه می‌کند، گاهی اوقات نیز برخی از ویژگی‌های آن حذف شود. این شرکت اعلام کرده است از ژوئن ۲۰۲۳ به پشتیبانی از سه قابلیت اکسل پایان خواهد داد. این ویژگی‌ها برای مشتریان سرویس مایکروسافت ۳۶۵ دردسترس است؛ بنابراین، فقط مشترکان این سرویس تحت‌تأثیر این اقدام قرار خواهند گرفت.

Neowin می‌نویسد Money اولین قابلیتی است که از اکسل حذف خواهد شد. این ویژگی اساساً الگویی پویا است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور ایمن به داده‌های بانکی خود متصل شوند و اطلاعات را به‌طور مستقیم همگام‌سازی کنند. از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به‌بعد، این ویژگی دیگر تراکنش‌های کاربران را به‌روزرسانی نخواهد کرد؛ ازاین‌رو، کاربران نمی‌توانند حساب‌های مالی موجود را دوباره وصل کنند یا به حساب جدیدی متصل شوند.

بااین‌حال، می‌توانید داده‌های کنونی خود را حفظ کنید و مایکروسافت نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. غول فناوری مستقر در ردموند به کاربران توصیه کرده است از سایر قالب‌های پولی ممتاز در اکسل استفاده یا به‌جای آن به Tiller مهاجرت کنند. Tiller عملکردهای بیشتری درمقایسه‌با قابلیت Money در اکسل ارائه می‌دهد؛ اما برای استفاده از آن باید سالانه مبلغ ۷۹ دلار پرداخت کنید. این قابلیت برای مشترکان مایکروسافت ۳۶۵ شامل یک دوره‌ی آزمایشی ۶۰ روزه‌ی رایگان است.

مقاله‌های مرتبط:

  • آموزش اضافه کردن پرینتر به ویندوز 11
  • مایکروسافت تأیید کرد کماکان روی ساخت دستگاه استریم بازی کار می‌کند

مرحله‌ی بعد حذف انواع داده‌های Wolfram است. مایکروسافت چند سال پیش همکاری خود را با Wolfram اعلام کرد؛ اما حالا تصمیم گرفته است آن را تمدید نکند. سازنده‌ی اکسل اکنون تلاش‌های خود را روی راهکارهای خانگی‌اش متمرکز خواهد کرد. بازخوانی انواع داده‌های موجود و اتصال به انواع جدید داده‌ها از ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳ کار نخواهد کرد. بااین‌حال، داده‌های موجود کاربران حذف نخواهد شد و پس از گذشت این دوره، امکان اتصال به سرویس Wolfram وجود نخواهد داشت.

درنهایت، مایکروسافت بخش پیشنهادهای همکار را از اکسل حذف خواهد کرد؛ زیرا این شرکت می‌خواهد زمینه‌های دیگری را کشف کند که می‌تواند ارزش بیشتری برای مشتریان داشته باشند. اگرچه این شرکت جزئیات دیگری درباره‌ی این موضوع مطرح نکرده است، درصورت ثبت‌نام برای پیشنهادها، حتماً باید آن را تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ بخرید؛ چراکه پیشنهادها پس از پایان‌یافتن این دوره‌ی زمانی، برای همیشه از بین خواهند رفت.

مایکروسافت دلایلی برای توقف این سه ویژگی از اکسل مطرح کرده است؛ اما Thurrott خاطرنشان می‌کند در ایمیلی که برای مشترکان مایکروسافت ۳۶۵ ارسال شده است، این شرکت به تعهد خود برای بهبود اشتراک ۳۶۵ اشاره کرده است. غول فناوری مستقر در ردموند در بخشی از توضیحات خود گفت:

گاهی اوقات، ویژگی‌ها و امکاناتی که از آن‌ها زیاد استفاده نمی‌شود، حذف می‌کنیم.

حال باید دید این اقدام مایکروسافت تأثیری بر میزان ریزش مشتریان این شرکت خواهد گذاشت یا خیر.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا