سرور مجازی
تکنولوژی

ادعای یک محقق: 4 تمدن فرازمینی خطرناک در کهکشان راه شیری وجود دارد

طبق گزارشی که توسط یک پژوهشگر منتشر شده، احتمالا چهار تمدن فضایی در کهکشان راه شیری وجود داشته باشد که چندان رفتار دوستانه‌ای با ما نخواهند داشت. در ادامه این تحقیق همچنین گفته شده که اگر انسان‌ها به ارسال پیام برای بیگانگان ادامه دهند، ممکن است آن‌ها به زمین و ما حمله کنند.

محقق این پژوهش که «آلبرتو کابالرو» نام دارد، تعداد حمله‌هایی که روی زمین در طول 50 سال گذشته انجام شده را بررسی کرده است (یعنی کشورهایی که به کشورهای دیگر حمله کرده‌اند). او سپس با استفاده از این داده‌ها و بر اساس تعداد تمام سیارات فراخورشیدی شناخته شده، ادعا کرده که تنها چهار تمدن فضایی ممکن است به زمین و انسان‌ها حمله کنند.

«کلودیو مکون»، دانشمند ایتالیایی SETI قبلا تعداد تمدن‌های احتمالی کهکشان راه شیری را 15,785 مورد اعلام کرده بود که اکنون در تحقیق جدید گفته شده فقط چهار مورد از آن‌ها رفتار دوستانه‌ای با ما نخواهند داشت.

میزان پیشرفت تمدن‌های فضایی

فضایی

او همچنین ادعا کرده که از نظر پیشرفت فناوری، این چهار تمدن می‌توانند شبیه به جامعه فعلی انسان‌ها باشند و به احتمال زیاد کمتر از یک تمدن مخرب فرازمینی در کهکشان راه شیری وجود دارد که بتواند سفرهای بین ستاره‌ای انجام دهد. با این وجود، گفته شده که احتمال نابودی کره زمین توسط برخورد یک سیارک، بسیار بیشتر است.

نوشته های مشابه

ماه گذشته گفته شده بود اخترشناسان موسسه METI که در سال 2015 و با هدف پیام‌رسانی به موجودات هوشمند فرازمینی (ET) فعالیت خود را آغاز کرده، قصد دارند تا یک بار دیگر شانس خود را برای ارتباط با بیگانگان آغاز کنند. METI پنج سال پیش، اولین پیام خود را ارسال کرده بود.

به نقل از «استیون هاوکینگ» گفته شده که ارسال پیام از زمین به اعماق فضا، می‌تواند تمدن بشری را نابود کند: «اگر بیگانگان با ما روبرو شوند، فکر می‌کنم نتیجه آن مشابه زمانی خواهد بود که کریستف کلمب برای اولین بار در آمریکا قدم گذاشت، که برای بومیان آمریکایی چندان خوب نبود.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا