سرور مجازی
رمز ارز

قوانین حسابداری جدید راه را برای پذیرش رمزارزها توسط شرکت‌ها باز می‌کند!

قوانین حسابداری جدید راه را برای پذیرش رمزارزها توسط شرکت‌ها باز می‌کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سازمان FASB، سازمانی است که استانداردهای حسابداری و گزارشگری را برای شرکت‌هایی که از اصول پذیرفته شده حسابداری ایالات متحده (GAAP) پیروی می‌کنند، تنظیم می‌کند. این سازمان، در ماه مارس فراخوانی برای اظهار نظر در مورد تغییرات پیشنهادی در کدگذاری استانداردهای حسابداری صادر کرده بود. این پیشنهاد به تازگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به رای گذاشته شد.
ارزش منصفانه، قیمت تخمینی دارایی است که ارزش فعلی بازار و سایر عناصر تعیین‌‌کننده را در نظر می‌گیرد. FASB در اکتبر 2022 تصمیمی «آزمایشی» در مورد حسابداری ارزش منصفانه برای دارایی‌های رمزارزی گرفته بود. رویه قبلی، شرکت‌ها را ملزم می‌کرد که ضررهای ناشی از کاهش ارزش ارزهای دیجیتال را که به دلیل از دست دادن ناگهانی دارایی ایجاد می‌شد، در ترازنامه‌های خود، حتی پس از بازیابی ارزش دارایی دیجیتال، حفظ کنند. با این حال، روش حسابداری جدید، به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بهبودهای مالی ناشی از افزایش قیمت رمزارزها را هم ثبت کنند. به این ترتیب، شرکت‌ها در صورت تمایل می‌توانند از حسابداری با ارزش منصفانه برای دارایی‌های رمزارزی خود استفاده کنند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!

علاوه بر شرکت‌های کریپتویی مانند کوین‌بیس، این تغییر قوانین بر شرکت‌های دیگری مانند مایکرواستراتژی و تسلا که مقادیر زیادی ارز دیجیتال دارند، تأثیر می‌گذارد. در همین راستا، مایکل سیلور، رئیس اجرایی مایکرواستراتژی، در X نوشت که، حسابداری با ارزش منصفانه در حال حمایت از بیت کوین است. این ارتقای قوانین حسابداری توسط FASB، مانع بزرگی را برای پذیرش بیت کوین به عنوان دارایی خزانه از بین می‌برد.
برای انطباق با تغییرات، ارزهای دیجیتال به «دارایی‌های نامشهود» در حساب‌های مالی تبدیل می‌شوند. به این ترتیب، ممکن است در سال‌های آینده شاهد پذیرش هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال توسط شرکت‌های بزرگ باشیم.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا