سرور مجازی
اقتصادی

عدالت مزدی چگونه برقرار می‌شود؟

عدالت مزدی چگونه برقرار می‌شود؟

فتح الله بیات اظهار کرد: در حال حاضر طرح طبقه‌بندی مشاغل در برخی کارگاه‌ها رعایت نمی‌شود و به نوعی مورد غفلت واقع شده است که می‌طلبد ضمن تقویت بازرسی کار، این طرح با جدیت در کارگاه‌ها دنبال شود.

وی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر را الزامی دانست و افزود: اگر در بنگاه‌های دارای ۵۰ نفر طبقه‌بندی مشاغل اجرا شود موجب افزایش انگیزه نیروی کار می‌شود تا با میل و رغبت بیشتری در محیط کار حاضر شود.

بیات ادامه داد: وقتی فرد می بیند که سابقه کار، مسئولیت، تخصص، مهارت و مدرک تحصیلی او لحاظ می‌شود، دلگرم کار می شود. در عین حال باید بین فرد تازه کار که مدت کمی است وارد کارگاه شده با کسی که دوره دیده، مدرک دارد و از مهارت و تخصص برخوردار است، تفاوت قائل شد تا هر کسی به نسبت توانایی و شایستگی خود حقوق و دستمزد دریافت کند.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: ممکن است کارگر در کارگاه‌ امنیت شغلی نداشته باشد ولی با اجرای طبقه‌بندی مشاغل حداقل نسبت به زحمتی که در کارگاه می‌کشد و تجربه و مهارتی که دارد دریافتی‌اش تقویت می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه با اجرای صحیح طبقه‌بندی مشاغل عدالت مزدی ایجاد می‌شود، تاکید کرد: اجرای طرح نه تنها به سود کارگر است بلکه در مرحله اول به نفع خود کارفرماست و موجب بالا رفتن کیفیت محصولات و بهره وری بنگاه می‌شود.

۲۲۰۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا