سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

چطور مرسولات پستی را پیگیری کنیم؟

شرکت پست جهت افزایش کیفیت خدمات خود، امکان رهگیری مرسولات پستی را فراهم کرده است. با استفاده از سامانه‌های این شرکت می‌توانید اطلاعات مرسولات پستی خود را پیگیری کرده و از زمان تحویل آن با خبر شوید.

شرکت پست دو سامانه را برای رهگیری مرسولات در اختیار مشترکان خود قرار داده است. یک سامانه برای پیگیری مرسولات شخصی و دیگری جهت رهگیری مرسولات سازمانی مانند کارت سوخت، کارت نظام وظیفه و … طراحی و در دسترس قرار گرفته‌اند.

پیگیری مرسولات عادی

زمانی که بسته یا نامه تحویل پست می‌شود، شماره بارکد ۲۴ رقمی برای آن صادر شده که کد رهگیری بوده و می‌توان از آن برای پیگیری وضعیت مرسوله استفاده کرد.

جهت رهگیری نامه یا بسته‌های پستی که توسط اشخاص عادی ارسال شده‌اند، می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست مراجعه کنید. در این سامانه پس از درج کد رهگیری مرسوله، روی علامت ذره‌بین کلیک کنید تا عملیات جستجو در سامانه انجام شود.

رهگیری مرسوله پستی

در صفحه جدید، تمام اطلاعات مکانی و زمانی مرسوله از قبیل قبول مرسوله، ارسال مرسوله به مقصد، ورود مرسوله به منطقه پستی مقصد، تحویل به نامه‌رسان و … است.

رهگیری مرسوله پستی

جهت آگاهی یافتن از مشخصات مرسوله ارسال شده مانند وزن، نام فرستنده و گیرنده، وزن و ریز هزینه پستی، روی مشاهده جزئیات بیشتر که در ردیف اول و کنار قبول مرسوله درج شده، کلیک کنید. در صفحه جدید این اطلاعات نمایش داده شده که در صورت لزوم می‌توانید آن را پرینت بگیرید.

پیگیری مرسوله پستی

یکی از ویژگی‌های این سامانه، درج زمان تحویل مرسوله به نامه‌رسان و اسم و تصویر وی است. اینگونه می‌توانید جهت دریافت بسته پستی خود، زمان‌بندی بهتری داشته باشید. با کلیک روی مشاهده اطلاعات نامه‌رسان نیز از صحت اطلاعات مامور مراجعه کننده به منزل یا محل کار خود مطلع می‌شوید.

پیگیری مرسوله پستی

اما اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق پیامک، وضعیت مرسوله خود را پیگیری کنید. برای این کار، حرف R را در متن پیامک تایپ کنید و سپس کد مرسوله مورد نظرتان را وارد کنید. این پیامک را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید. وضعیت بسته و راهنمای آن برای شما ارسال می‌شود.

البته تلاش‌های ما در هنگام نوشتن این مطلب برای دریافت پیامکی وضعیت مرسوله پستی با موفقیت همراه نبود.

رهگیری مرسولات سازمانی

اما مرسولات سازمانی مانند گواهینامه، سیم‌کارت یا کارت پایان خدمت از آن دست مرسولات پستی است که کد رهگیری در اختیار شما از سوی سازمان مربوطه قرار نمی‌گیرد. از همین روی شرکت پست، سامانه رهگیری مرسولات سازمانی را تدارک دیده که با مراجعه به آن می‌توانید اینگونه مرسولات را پیگیری کنید.

رهگیری مرسوله سازمانی

کارت سوخت، شناسنامه و کارت خودرو، اسناد موتور سیکلت، گواهینامه، نظام وظیفه، دیوان عدالت اداری و سیم‌کارت از جمله مواردی است که می‌توانید در این سامانه وضعیت‌شان را رهگیری کنید.

به طور مثال برای پیگیری وضعیت گواهینامه خود، ابتدا آن را از نوار وسط صفحه انتخاب کنید. سپس با واردسازی کد ملی و کد کپچا، روی گزینه جستجو کلیک کنید.

پیگیری مرسوله سازمانی

در نهایت وضعیت ارسال گواهینامه برایتان نمایش داده خواهد شد و می‌توانید از زمان تحویل آن مطلع شوید. اگرچه تمام پیگیری‌های ما از این سامانه با پیام «مرسوله‌ای با مشخصات وارد شده تاکنون از سازمان مربوطه، تحویل پست نگردیده است» همراه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا