سرور مجازی
اقتصادی

تابستان امسال هم خاموشی خواهیم داشت؟

به گزارش دیتاسنتر من، وزیر نیرو گفت: امسال طرح‌های تشویقی خوبی برای مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، در نظر گرفته‌ایم.

ایسنا نوشت، علی‌اکبر محرابیان ظهر امروز (۱۰ خردادماه) در حاشیه بازدید از شرکت ایران‌ترانسفو و افتتاح خط تولید روغن ترانسفورماتور فوق توزیع و قدرت برای اولین‌بار، با اشاره به طرح‌های تشویقی تابستان امسال، بیان کرد: مشترکانی که امسال در مصرف برق نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشند، به ازای هر کیلووات صرفه‌جویی ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی افزود: همچنین قیمت فروش انرژی برای مشترکانی که در سطح الگو مصرف می‌کنند ۱۰۰ تومان است، یعنی پنج برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می‌کنند.

این مسئول در خصوص وضعیت برق مصرفی مناطق گرمسیری کشور، یادآور شد: در این مناطق تا حدود ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ مگاوات امکان صرفه‌جویی وجود دارد، یعنی در صورتی که مردم استفاده از کولرهای گازی و وسایل پرمصرف برقی را به حداقل برسانند، پاداش زیادی تا حدود ۵۰۰ هزار تومان و بالاتر به صورت ماهیانه دریافت خواهند کرد.

وی در مورد مناطق عادی و معتدل آب و هوایی کشور نیز تصریح کرد: در این مناطق الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات پیش‌بینی شده که ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی کاملاً امکان‌پذیر است و مشترکان می‌توانند در ازای ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی، ۵۰ هزار تومان پاداش دریافت کنند.

محرابیان با اشاره به موضوع خاموشی‌هایی که امکان دارد در تابستان امسال داشته باشیم، عنوان کرد: تلاش‌های زیادی انجام شده تا ناترازی‌های سال‌های گذشته تا حدود زیادی جبران شود اما این موضوع که خاموشی خواهیم داشت یا خیر، کاملاً بستگی به رفتار مشترکان دارد، این در حالی است که در صورت صرفه‌جویی در مصرف برق، خاموشی‌ها به حداقل خواهد رسید.

وزیر نیرو در خصوص ظرفیت‌های استان زنجان به ویژه شرکت ایران‌ترانسفو بیان کرد: استان زنجان در صنعت برق پیشینه درخشانی دارد و خدمات بسیار زیادی در بخش‌های صنعتی به ویژه تربیت نیروهای متخصص صنعت برق ارائه داده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان نیروگاه‌های خوبی در حال تولید برق هستند و چند طرح توسعه نیروگاهی نیز در استان وجود دارد که یکی از این واحدها شب گذشته بازدید شد. طرح‌های توسعه دیگری هم در دست اقدام است که حمایت خواهیم کرد تا این استان بتواند در صنعت برق پیشتاز باشد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا