سرور مجازی
اقتصادی

دامپزشک آفریقای جنوبی وضعیت «ایران» و توله‌اش را بررسی می‌کند

به گزارش دیتاسنتر من، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از حضور دامپزشک یوزها از کشور آفریقای جنوبی در ایران برای انتقال تجارب نگهداری و تکثیر این گونه جانوری خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا، حسن اکبری با اعلام این خبر، اظهار کرد: صبح امروز (۴ خرداد) با حضور دکتر پیتر کالدوِل، دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی از کشور آفریقای جنوبی- در محل نگهداری توله یوز در پارک پردیسان، آخرین وضعیت سلامت این گونه جانوری بررسی و نکات تجربی به تیمارگران یوز ارایه شد.

وی افزود: دکتر پیتر کالدوِل از یک مرکز نگهداری یوزهای آفریقایی، برای یک سفر پنج روزه عازم ایران شده است و در این سفر علاوه بر معاینه توله یوز، بازدیدی هم از مرکز تکثیر یوز آسیایی در پارک ملی توران خواهد کرد و در بازدید میدانی، آموزش‌های لازم و انتقال تجربه به همکاران صورت خواهد پذیرفت.

اکبری در ادامه گفت: این دامپزشک، نوع تغذیه و نحوه وزن گرفتن حیوان را بررسی و برنامه های لازم را برای روش های صحیح تغذیه ارائه خواهد داد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در پارک ملی توران هم آخرین وضعیت یوز ماده – ایران – از لحاظ سلامتی و شرایط محیطی برای نگهداری بررسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان سفر هم کارگاه آموزشی برای کارشناسان استانی و ستادی در خصوص تکثیر یوز در اسارت برگزار خواهد شد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا