سرور مجازی
zoomit

پیشرفت ترسناک تکنولوژی؛ نسخه هوش مصنوعی استیو جابز در پادکستی حضور یافت

در اپیزود جدید پادکست شبح‌وار جو روگان، شاهد مصاحبه میان هوش مصنوعی استیو جابز و جو روگان هستیم که با وجود ایراداتی که دارد، بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

Podcast.ai نحوه‌ی عملکرد مصاحبه‌ی هوش مصنوعی استیو جابز و جو روگان را این‌گونه توضیح می‌دهد:

Podcast.ai یک پادکست هفتگی است و موضوع جدیدی را که با هوش مصنوعی ایجاد شده‌ است، به‌طور عمیق بررسی می‌کند. اپیزودهای این پادکست با استفاده از صداهای فوق‌العاده واقع‌گرایانه‌ی Play.ht رندر می‌شوند و رونوشت‌ آن‌ها نیز با مدل‌های زبانی ازپیش تنظیم‌شده، تولید می‌شوند. به‌عنوان مثال، اپیزود استیو جابز براساس بیوگرافی وی آموزش داده شده و شامل همه‌ی موارد ضبط‌شده‌ای است که قبلاً در فضای آنلاین، منتشر شده‌ است. بدین‌ترتیب هوش مصنوعی می‌تواند شخصیت او را با دقت به زندگی برگرداند.

Podcat.ai توضیح می‌دهد که چرا استیو جابز را به‌عنوان اولین مهمان این برنامه انتخاب کرده است:

ما می‌خواستیم مرزهای کنونی را در زمینه‌ی پردازش گفتار، جابه‌جا کنیم و قصد داشتیم محتوایی ایجاد کنیم تا الهام بخش دیگران برای انجام کارهای مشابه باشد و استیو جابز بی‌شک یکی از تأثیرگذارترین افراد در حوزه‌ی فناوری بود؛ به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در قسمت اول صدای او را زنده کنیم.

همان‌طور که 9to5Mac اشاره می‌کند، برخی صداها در پادکست Podcast.ai ایراد دارند و لحن رباتیک کمی در آن‌ احساس می‌شود. علاوه‌براین لحن گفتار هوش مصنوعی، گاهی اوقات با محتوای موضوع مطابقت ندارد و همچنین تنوع کافی در سرعت حرکت آن وجود ندارد. خنده‌های این هوش مصنوعی نیز بسیار عجیب و البته کمی ترسناک است. اما به‌طور کلی این فناوری هنوز هم بسیار جذاب و به واقعیت نزدیک است.

توصیف محتوایی که با هوش مصنوعی ایجاد شده است، سخت به‌نظر می‌رسد. کاملاً واضح است که سیستم به‌جای تولید محتوای کاملاً جدید، از متن‌های موجود استفاده می‌کند. این سیستم، کلمات کلیدی را به‌طور مؤثر انتخاب و سپس نقل‌قول‌های واقعی را درمورد آن موضوع انتخاب می‌کند و درواقع پاسخ‌های جدیدی برای آن ارائه نمی‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • هوش مصنوعی به‌دنبال نفوذ بیشتر در حوزه مجری‌گری است
  • هوش مصنوعی به‌زودی ویدئوهایمان را هم ویرایش خواهد کرد

عملکرد سیستم فوق به‌نحوی است که بیشتر شبیه مجموعه‌ای از صداهای استیو جابز به‌نظر می‌رسد تا یک مصاحبه‌ی واقعی. بااین‌حال، گوش دادن به این پادکست همچنان تجربه‌ای وهم‌آور و جالب است. می‌توان گفت چشم‌انداز Podcast.ai درحال جابه‌جا کردن مرزهای پردازش گفتار در هوش مصنوعی است.

در Play.ht ما به آینده‌ای اعتقاد داریم که در آن تولید محتوا با هوش مصنوعی انجام می‌شود اما انسان‌ها آن‌ را هدایت می‌کنند.

ما درحال ساختن آینده‌ای هستیم که در آن امکان تولید گفتار مصنوعی عاطفی و بینایی شبیه انسان و توانایی شبیه‌سازی هرصدایی با شباهت کامل وجود دارد.

امیدواریم دیگران نیز از این کار الهام بگیرند و محتوای صوتی و تصویری خلاقانه‌تری با هوش مصنوعی ایجاد کنند.

سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی، محتوای ساده را با قالبی قابل پیش‌بینی تولید می‌کنند که ازجمله می‌توان به اخبار ورزشی و گزارش‌های مالی اشاره کرد که در آن اسامی و اعداد به الگوی آزمایش‌شده متصل می‌شوند. بااین‌حال، ایده‌ی آینده‌ای که در آن کل محتوا با هوش مصنوعی تولید شود، به‌همان اندازه که دور از ذهن به‌نظر می‌رسد، جذاب است.

برای گوشی داده اولین پادکست هوش مصنوعی Podcast.ai می‌توانید به این پیوند یا این لینک مراجعه کنید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا