سرور مجازی
zoomit

ترندفورس: تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو فراتر از حد انتظارات اپل بوده است

مؤسسه‌ی تایوانی ترندفورس، یکی از ناظران سرشناس‌ بازار، می‌گوید تقاضا برای آیفون ۱۴ پرو بسیار بیشتر از انتظارات اپل بوده است؛ درحالی‌که مردم علاقه‌ی خیلی زیادی به آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس ندارند. به‌ادعای ترندفورس، اپل در ابتدا به تأمین‌کنندگان گفته است که ۵۰ درصد از کل حجم تولید خانواده‌ی آیفون ۱۴ به مدل‌های پرو اختصاص داده شود؛ اما این عدد اکنون به ۶۰ درصد رسیده و ممکن است به ۶۵ درصد هم برسد.

تاکنون، گزارش‌های زیادی ادعا کرده‌اند که تقاضا برای خانواده‌ی آیفون ۱۴ درخورتوجه است؛ حتی قبل از رونمایی این گوشی‌ها نیز گفته شده بود آیفون ۱۴ تا حد زیادی دربرابر رکود اقتصادی مقاوم است. همه‌ی تحلیلگران تأکید کرده‌اند که تقاضا برای مدل‌های پرو بسیار زیاد است.

مینگ‌چی کو، تحلیلگر متمرکز بر اپل، مدتی پیش گفت اپل از فاکسکان خواسته است تولید آیفون ۱۴ پرو را ۱۰ درصد افزایش دهد. نحوه‌ی تقاضا برای مدل‌های مختلف آیفون ۱۴ در فروشگاه‌های حضوری اپل نیز مشهود است. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در بسیاری از فروشگاه‌ها آیفون‌های پرو را به‌سختی می‌توان تهیه‌ کرد؛ اما آیفون‌های استاندارد در تعداد فراوان موجودند.

فروش آیفون‌های نسل جدید از چند هفته پیش شروع شده است و آمار فروش این گوشی‌ها را در گزارش مالی فصل بعد اپل خواهیم دید. کوپرتینویی‌ها در روزهای آینده جدیدترین گزارش مالی خود را منتشر می‌کنند؛ البته این گزارش مالی شامل آمار فروش آیفون ۱۴ نخواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

  • رکورد درآمد ماهانه فاکسکان به‌لطف «تقاضای طوفانی» برای آیفون ۱۴ پرو شکسته شد
  • دردسرهای رجیستری آیفون ۱۴؛ از بلاتکلیفی فروشندگان تا سکوت مسئولان

بررسی‌ها نشان می‌دهد آیفون ۱۴ در بازار ایران نیز با استقبال درخورتوجهی مواجه شده است. با اینکه این گوشی به‌صورت قانونی وارد نشده‌اند، بسیاری از فروشندگان به‌ روش مسافری آن را وارد کرده‌اند. به‌دلیل رجیستر‌نشدن آیفون ۱۴، ارتباط گوشی‌های این خانواده با شبکه‌ی موبایل قطع شد؛ اما گزارش‌های ارسالی به دیتاسنتر من نشان می‌دهد ارتباط آیفون ۱۴ موقتاً تا یک ماه دیگر برقرار شده است؛ هرچند فعلاً از رجیستری خبری نیست.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا