سرور مجازی
فضای مجازی

دست رد اوپک به آمریکا برای افزایش بیش از پیش تولید نفت

– اخبار اقتصادی –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اطلاعیه اوپک پلاس در روز دوشنبه در مورد ادامه روند افزایش تدریجی تولید نفت، قیمت آن را به بالاترین رقم طی سه‌ساله گذشته رساند و بر فشار تورم در کشورهای مصرف‌کننده افزود. این نگرانی وجود دارد که تورم به‌وجودآمده روند بهبود اقتصاد از بحران کرونا را مختل کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس به‌دنبال افزایش 50 درصدی قیمت نفت در سال جاری میلادی، با درخواست‌های مکرر مصرف‌کنندگان بزرگ دنیا از جمله آمریکا و هند برای عرضه بیشتر نفت مواجه بودند. ائتلاف اوپک پلاس طی بیانیه‌ای پس‌از اجلاس وزارتی آنلاین در روز دوشنبه اعلام کرد طبق توافق قبلی روزانه 400 هزار بشکه به تولید نفت اضافه خواهند شد.

قیمت نفت به‌دنبال اعلام خبر عدم افزایش تولید بیشتر این ائتلاف تا بیشتر از 81 دلار در هر بشکه بالا رفت.

اوپک: نیاز دنیا به نفت تا 2045 از بین نمی‌رودکاهش 240 میلیارد دلاری ارزش صادرات نفت اوپک در 2020

الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه با اشاره به متعادل بودن بازار نفت در حال حاضر گفت:« ما شرایط را تحت کنترل داریم و می‌دانیم که تقاضا معمولاً در سه‌ماهه چهارم سال کاهش می‌یابد».

یکی از منابع اوپک پلاس قبل از اجلاس وزارتی روز دوشنبه گفته بود که این گروه با فشارهایی مبنی‌بر افزایش بیشتر تولید مواجه است ولی نگرانی درمورد موج چهارم کرونا وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌خواهد این اقدام بزرگ را انجام دهد.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه ژوئیه توافق کرده بود حداقل تا آوریل 2022 روزانه 400 هزار بشکه در روز به تولید اضافه شود. تقاضا برای نفت به‌سرعت افزایش یافته ولی عرضه نفت به‌خاطر عواملی مانند طوفان آمریکا و تاثیر آن بر تولید این کشور و همچنین سطح پایین سرمایه‌گذاری در سراسر صنعت نفت طی اوج همه‌گیری کرونا مختل شده‌است.

پیش تر دولت آمریکا از اوپک خواسته بود با افزایش بیش از پیش قیمت نفت مانع رشد این محصول شوند.

انتهای پیام/88

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا