سرور مجازی
رمز ارز

احساسات معامله‌گران از ادامه روند بیت کوین چه می‌گویند؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش کل بازار کریپتو تقریباً ۵ درصد بهبود یافته و به ۱٫۳ تریلیون دلار رسیده است. با این حال، بررسی وضعیت انواع شاخص‌های معاملاتی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هنوز نسبت به تغییر روند بازار شک دارند.

رمزارز نیوز در اینستاگرام
آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.

مشاهده
bitcoin-various-metrics-remain-bearish
ارزش کل بازار کریپتو (میلیارد دلار).

به گزارش سایت کوین تلگراف، در میان ۱۰ رمزارز برتر بازار، به غیر از بیت کوین، کاردانو (ADA) تنها ارز دیجیتالی است که توانسته هفته را با رنگ سبز و با بیش از ۲۶ درصد رشد به پایان برساند. داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته نیز بیش از ۲۵ درصد رشد داشته و به ۰٫۶۵ دلار رسیده است.

یک اخبار مثبت برای بازار ارزهای دیجیتال این‌که، در تاریخ ۲۳ مِی و در جریان مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس، سوئیس، نایب رئیس پی‌پال اعلام کرد که شرکتش قصد دارد همه خدمات ممکن در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاکچین را بپذیرد.

با وجود این اخبار مثبت و صعودی شدن روند کلی بازار در دو روز اخیر، احساسات معامله‌گران چیز دیگری می‌گویند.

پریمیوم تتر نشان‌دهنده کمبود تقاضا از سوی معامله‌گران خرد است!

پریمیوم تتر (USDT) در صرافی OKX، تفاوت معاملات همتا به همتا در کشور چین را با ارز دلار آمریکا مقایسه می‌کند. زمانی که تقاضای بیش از حد برای خرید ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد، این شاخص بالاتر از وضعیت معقول یا ۱۰۰ درصد قرار می‌گیرد. در مقابل، در بازارهای نزولی که معامله‌گران به سمت تتر هجوم می‌آورند، این شاخص یک سقوط ۴ درصدی یا بیشتر را تجربه می‌کند.

bitcoin-various-metrics-remain-bearish
شاخص پریمیوم تتر.

در روزهای ۲۳ تا ۳۰ مِی، پریمیوم تتر به طور متوسط ۲ درصد کاهش داشته که نشان‌دهنده کمبود تقاضا از سوی معامله‌گران خرد است. مهم‌تر از آن، رشد ۴ درصدی ارزش بازار کریپتو در ۳۰ مِی، احساسات سرمایه‌گذاران را تغییر نداده است.

اندیکاتورهای بازار مشتقه اندکی نزولی هستند!

قراردادهای دائمی که تحت عنوان معاملات معکوس (Inverse swaps) نیز شناخته می‌شوند، دارای فاندینگ ریت هستند که معمولاً هر ۸ ساعت یک بار اعمال می‌شود. صرافی‌ها از این کارمزد برای جلوگیری از عدم تعادل ریسک ارزی استفاده می‌کنند.

فاندینگ ریت مثبت نشان می‌دهد که خریداران، لوریج (اهرم) بیشتری می‌خواهند. وضعیت معکوس زمانی مشاهده می‌شود که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز داشته باشند که در این صورت، فاندینگ ریت منفی می‌شود.

bitcoin-various-metrics-remain-bearish
فاندینگ ریت معاملات آتی در ۳۰ مِی.

با توجه به شکل بالا، وضعیت فاندینگ ریت قراردادهای دائمی منعکس‌کننده احساسات متفاوتی است؛ چون بیت کوین و اتریوم دارای فاندینگ ریت اندکی مثبت ( صعودی) هستند، اما آلت کوین‌ها خلاف این را نشان می‌دهند.

در حالت کلی، داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران هنوز به بهبود اخیر بازار اطمینان ندارند و برخی حتی احتمال رکود بیشتری را پیش‌بینی می‌کنند. در واقع، تاکنون هیچ نشانه روشنی از ثبت کف قیمتی در بازار، بر اساس شاخص‌های معاملاتی وجود ندارد.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا