سرور مجازی
اقتصادی

فرمول جدید پرداخت یارانه‌ها اعلام شد/ یارانه این گروه حذف می‌شود

فرمول جدید پرداخت یارانه‌ها اعلام شد/ یارانه این گروه حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین گام برای تغییر در تعداد یارانه‌بگیران و شیوه پرداخت یارانه توسط دولت سیزدهم برداشته شد؛ به گونه ای که سخنگوی دولت درباره تغییرات این اقدام توضیح داده است.

سخنگوی دولت اعلام کرده است شیوه دهک‌بندی‌ها تغییر خواهد کرد و دهک به صدک تبدیل می‌شود . اما معنای این سخن چیست؟ اگر تا پیش از این جمعیت ایران به شکل دهک‌بندی طبقه‌بندی شده و میزان یارانه پرداختی بر اساس دهک هر خانوار تعیین می‌شد، قرار است به جای دسته‌بندی ده تایی در جامعه، جمعیت ایران به صد دسته طبقه‌بندی گردد.

براساس آنچه دولت اعلام کرده در شرایط کنونی ۹ دهک از ۱۰ دهک در جامعه ایران یارانه دریافت می‌کنند . این بدان معناست که تنها ۱۰ درصد از مردم ایران به لحاظ طبقه‌بندی مالی، نیازی به دریافت یارانه ندارند و ۹۰ درصد از مردم کشور یارانه‌بگیر هستند . همان گونه که سخنگوی دولت گفته است قرار نیست در این راستا یارانه‌ای افزایش یابد اما طبقه‌بندی با ضریب خطای پایین‌تر و رصد دقیق‌تر مالی مردم بدان معناست که شمار یارانه‌بگیران می‌تواند دستخوش تغییر شود و به عنوان مثال کسانی که در دهک نهم هستند اما تفاوت جزئی با دهک ده دارند، با این تصمیم، مشمول قطع یارانه شوند.

با این وصف به نظر می‌رسد با دقیق شدن شیوه بررسی وضعیت مالی خانوارها گام اول برای تغییر در دهک‌بندی و فهرست مشمولان یارانه برداشته شود کما اینکه روزنامه نزدیک به دولت، همشهری نیز از احتمال حذف یارانه برخی از افرادی که در دهک‌های بالا قرار دارند، با تغییر شیوه طبقه‌بندی از دهک به صدک خبر داده است.

مشروح گزارش درباره وضعیت یارانه‌ها را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا