سرور مجازی
رمز ارز

ربات یونی بات چیست؟ آموزش و نحوه استفاده از ربات Unibot

ربات یونی بات چیست؟ آموزش و نحوه استفاده از ربات Unibot

فهرست مطالب

  • ربات یونی بات چیست و چگونه کار می‌کند؟
  • ویژگی‌های اصلی ربات Unibot
  • نحوه راه‌اندازی و استفاده از حساب ربات یونی بات
  • توکنومیک ارز دیجیتال UNIBOT
  • مزایای استفاده از Unibot
  • معایب استفاده از Unibot
  • خلاصه مطلب

زمان مطالعه: 10 دقیقه

پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز روزانه میلیاردها معامله را پردازش می‌کنند که نشان‌دهنده محبوبیت بالای آنها است. اگرچه این اعداد خیره‌کننده هستند، اما پروتکل‌های دیفای معمولاً رابط‌های کاربری پیچیده‌ای دارند که می‌تواند از پذیرش گسترده و جهانی آنها جلوگیری کند. اینجاست که ربات معاملاتی جدید تلگرام، ربات یونی بات (Unibot)، وارد میدان می‌شود. در مقاله امروز می‌خواهیم به معرفی کامل این ربات معاملاتی محبوب و اینکه چگونه تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، بپردازیم. با ما همراه باشید.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

ربات یونی بات چیست و چگونه کار می‌کند؟

ربات یونی بات یک ربات معاملاتی است که به کاربران حوزه دیفای اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم و از طریق پیام‌رسان تلگرام، نسبت به خرید و فروش توکن‌ها در نسخه سوم صرافی یونی سواپ (Uniswap V3) اقدام کنند. در واقع، این ربات از تلگرام برای ارائه معاملات سریع و فرصتی برای اشتراک درآمد برای دارندگان توکن UNIBOT استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که تلگرام، یک سرویس پیام‌رسان محبوب در جامعه وب ۳ است که بسیاری از گروه‌های رمزارزی را میزبانی می‌کند.

همچنین ببینید: ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

به طور خاص، ربات Unibot یک پلتفرم تامین نقدینگی اهرمی (LLP) است. از زمان راه‌اندازی آن در می سال ۲۰۲۳، این ربات محبوبیت زیادی به دست آورده و در این مدت زمان کوتاه، افزایش قابل‌توجهی را در تعداد کاربران و حجم معاملات خود ثبت کرده است. نمودار زیر، رشد تعداد کاربران ربات یونی بات را از زمان راه‌اندازی پروژه نشان می‌دهد.

ربات Unibot معاملات را از طرف شما، با استفاده از قراردادهای استخر توکن انجام می‌دهد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که کیف پول را برای معامله انتخاب کرده و سفارش خود را ایجاد نمایید. قراردادهای استخر توکن، شناسه‌هایی برای جفت‌ ارزهای معاملاتی خاص در یونی سواپ ۳ هستند.

ویژگی‌های اصلی ربات Unibot

۱. سفارش‌های لیمیت یا محدود (Limit orders)

از طریق ربات یونی بات، شما می‌توانید با استفاده از ویژگی سفارش محدود، توکن‌ها را بخرید و بفروشید. سفارش‌های محدود به طور خودکار با قیمتی که شما مشخص کرده‌اید، اجرا می‌شوند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد از استراتژی‌های رایج در معاملات ارزهای دیجیتال، مانند «خرید با قیمت پایین‌تر و فروش با قیمت بالاتر» استفاده کنید.

همچنین ببینید: سفارش لیمیت (limit) چیست؟ نحوه استفاده از آن در ترید ارز دیجیتال

۲. تراکنش‌های خصوصی

با استفاده از تراکنش‌های خصوصی، شما می‌توانید از معاملات خود در برابر ربات‌های miner extractable value یا MEV محافظت کنید و خطر حمله ساندویچی را به حداقل برسانید. ربات‌های MEV، برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که فرصت‌های سودآور را در شبکه اتریوم شناسایی کرده و از آنها بهره‌برداری می‌کنند. برای این منظور، آنها از استراتژی‌های مختلفی مانند ساندویچی کردن (sandwiching) یا آربیتراژ (arbitrage) استفاده می‌کنند. در حملات ساندویچی، معاملات کاربران بین دو تراکنش به دام افتاده و ربات می‌تواند آنها را دستکاری کند.

همچنین ببینید: آربیتراژ بیت کوین و ارزهای دیجیتال، معاملاتی با ریسک صفر!

ابزار میرر اسنایپر (Mirror sniper)

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا معاملات کیف پول‌های موفق را کپی کرده و مانند یک تریدر حرفه‌ای معامله کنید. به عبارتی، با استفاده از این ويژگی، کاربران مبتدی می‌توانند از استراتژی‌های معامله‌گران باتجربه‌تر سود ببرند.

سواپ در چند کیف پول

شما می‌توانید چندین کیف پول را مدیریت کنید و به طور همزمان روی همه آنها سواپ توکن‌ها را انجام دهید. این ویژگی باعث افزایش کارایی و انعطاف‌پذیری ربات Unibot می‌شود.

ابزار متد اسنایپر (Method sniper)

از طریق این عملکرد، می‌توانید توکن‌های جدید را رصد کرده و بلافاصله پس از راه‌اندازی، آنها را خریداری کنید. برای این منظور، شما می‌توانید تا پنج آدرس توکن را برای رصد اضافه کنید.

ابزار گارد شکست (Fail guard)

این ویژگی شما را قادر می‌سازد تا سفارش خود را از قبل تست کنید تا ببینید آیا شکست می‌خورد یا خیر. این گزینه به شما کمک می‌کند در کارمزدهای گس صرفه‌جویی کنید و در عین حال، پتانسیل فروش یا خرید سفارش خود را به حداکثر برسانید.

نحوه راه‌اندازی و استفاده از حساب ربات یونی بات

۱. اگر برنامه تلگرام را ندارید، ابتدا آن را دانلود کنید.

۲. وب‌سایت ربات یونی بات را در مرورگر خود باز کنید.

۳. روی گزینه Start Trading در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی کلیک کنید. (در این مثال، از اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام استفاده کرده‌ایم. شما می‌توانید همین مراحل را در گوشی هوشمند خود دنبال کنید.)

۴. روی گزینه Open Telegram Desktop کلیک کنید. در این مرحله، در برنامه تلگرام خود به ربات Unibot هدایت خواهید شد.

ربات یونی بات

۵. با کلیک روی گزینه Start، ربات را راه‌اندازی کنید.

ربات یونی بات

۶. پس از آن، یک پیام خوشامدگویی ظاهر می‌شود و ربات به شما سه کیف پول می‌دهد که برای شروع معامله، باید موجودی ETH داشته باشید. از طرف دیگر، شما می‌توانید کیف پول(های) اتریوم موجود خود را هم وارد کرده و از آن، برای جایگزینی با کیف پول‌های ربات یونی بات استفاده کنید. برای تعویض و وارد کردن کیف پول، به بخش تنظیمات بروید.

ربات یونی بات

۷. شما همچنین لیستی از ویژگی‌های ربات Unibot را در پایین پیام خوشامدگویی خواهید دید.

ربات یونی بات

۸. آدرس هر یک از سه کیف پول را کپی کرده و آن را در کیف پول اتریوم خود (برای مثال، متامسک) جای‌گذاری کنید تا ETH لازم را انتقال دهید.

۹. پس از تکمیل تراکنش، ربات یونی بات را برای مشاهده موجودی جدید بازنشانی (refresh) کنید.

نحوه خرید توکن در ربات Unibot

۱. روی گزینه Buy Tokens کلیک کنید.

ربات یونی بات

۲. کیف پولی را که می‌خواهید برای آنها توکن بخرید، انتخاب کنید.

۳. مقداری را که می‌خواهید بخرید، انتخاب کنید یا یک مورد سفارشی ایجاد کنید. همچنین، گزینه‌های تراکنش خصوصی و گارد شکست را فعال کنید.

۴. برای ایجاد یک مبلغ سفارشی، روی گزینه Custom کلیک کرده و مقدار ETH را که می‌خواهید خرج کنید، وارد نمایید.

ربات یونی بات

۵. پیام را ارسال کنید.

ربات یونی بات

۶. اگر می‌خواهید ربات یونی بات معامله شما را جلوتر از سایر خریدهای آن توکن قرار دهد، می‌توانید گزینه front-run را فعال کنید.

ربات یونی بات

۷. سپس، آدرس قرارداد توکنی را که می‌خواهید بخرید، وارد کنید (در این مثال، WBTC). آدرس قرارداد توکن‌ها را می‌توانید در پلتفرم Etherscan پیدا کنید.

۸. برای مبادله ETH با WBTC، دکمه Enter را بزنید.

۹. پس از تکمیل تراکنش، ربات Unibot پیامی را با جزئیات تراکنش، از جمله هزینه‌های گس، برایتان ارسال می‌کند.

نحوه فروش توکن در ربات یونی بات

۱. ربات Unibot را در تلگرام باز کنید.

۲. /menu را تایپ کنید و Enter را بزنید تا ویژگی‌های ربات یونی بات برایتان نشان داده شوند.

۳. به بخش Sell Tokens بروید.

ربات یونی بات

۴. در صورت تمایل، گزینه‌های تراکنش‌ خصوصی، گارد شکست و front run را فعال کنید.

۵. مقدار توکنی را که می‌خواهید بفروشید، به صورت درصدی انتخاب کنید. برای مثال، انتخاب گزینه ۵۰ درصد به این معنی است که شما می‌خواهید نیمی از ذخیره را بفروشید.

۶. سپس، کیف پول یا کیف پول‌هایی را انتخاب کنید که توکن مورد نظرتان در آنها موجود است. برای مثال، اگر می‌خواهید WBTC را در کیف پول‌های ۱ و ۲ بفروشید، آنها را تایپ کنید.

۷. پیام را ارسال کنید.

۸. ربات Unibot معامله را تقریباً بلافاصله انجام می‌‌دهد و نتایج تراکنش را ارسال می‌کند. علاوه بر این، سودی را که هم از طریق فروش توکن‌ها به دست آورده‌اید، به شما نشان می‌دهد.

نحوه استفاده از Mirror Snipe

۱. از منوی اصلی، Mirror Snipe را انتخاب کنید.

ربات یونی بات

۲. برای افزودن کیف پول‌هایی که می‌خواهید معاملات آنها را کپی کنید، روی گزینه Add Addresses کلیک کنید.

ربات یونی بات

۳. آدرس را کپی و پیام را ارسال کنید.

۴. سپس، یک کیف پول انتخاب کنید. همچنین، به مقدار Max ETH که قرار است در تراکنش خرج شود، توجه داشته باشید.

۵. پس از آن، ربات به طور خودکار معاملاتی را که آدرس(های) اضافه‌شده انجام می‌دهد، کپی می‌کند.

توکنومیک ارز دیجیتال UNIBOT

ربات یونی بات توکن بومی خود را دارد که با نماد UNIBOT شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال دارای حداکثر عرضه ۱ میلیون واحد، با نرخ توکن‌سوزی روزانه ۰٫۱ درصد است. این پروژه ۱۰۰ درصد از عرضه توکن خود را در زمان راه‌اندازی به نقدینگی در گردش اضافه کرد.

دارندگان توکن UNIBOT، چهل درصد از کارمزد تراکنش‌ها در ربات و ۱ درصد از هزینه‌های مالیاتی کسرشده از معاملات UNIBOT را دریافت می‌کنند. علاوه بر این، آنها از ۲۰ درصد تخفیف در کارمزدهای معاملات توکن‌ها در ربات Unibot برخوردار هستند. البته لازم به ذکر است که فقط کاربران دارای ده توکن UNIBOT یا بیشتر می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

برای هر معامله UNIBOT، یک مالیات ۵ درصدی کسر می‌شود که به استخر مالیات می‌رود. هنگامی که موجودی استخر مالیات به آستانه ۲۰۰ توکن UNIBOT رسید، تیم پروژه آنها را به ETH تبدیل کرده و توزیع می‌کند. ۱ درصد از این مالیات برای تامین نقدینگی و ۱ تا ۲ درصد برای دارندگان توکن تعلق می‌گیرد. ۲ درصد از مالیات نیز به تیم اختصاص داده می‌شود.

مزایای استفاده از Unibot

  • استفاده رایگان: ربات یونی بات هیچ هزینه اشتراکی دریافت نمی‌کند. تنها هزینه‌ای که شما متحمل می‌شوید، کارمزدهای شبکه اتریوم و مالیات است.
  • معاملات سریع: ربات Unibot به لطف زیرساخت قوی و الگوریتم‌های پیشرفته، معاملات تقریباً فوری را ارائه می‌دهد.
  • رابط کاربرپسند: این ربات از یک برنامه پیام‌رسان آشنا و با کاربرد آسان استفاده می‌کند.
  • مناسب برای مبتدیان: رابط کاربری دوستانه و ویژگی mirror snipe، ربات یونی بات را به گزینه مناسبی برای مبتدیان تبدیل می‌کند.
  • پاداش برای دارندگان توکن: ربات Unibot از طریق یک مدل تقسیم درآمد سخاوتمندانه، کاربران را به نگهداری توکن UNIBOT خود تشویق می‌کند.
  • حفاظت از MEV: ربات یونی بات از تراکنش‌های خصوصی در برابر حملات ساندویچی و دستکاری محافظت می‌کند.

معایب استفاده از Unibot

  • مسائل امنیتی: شرکت امنیتی Quantstamp در سال ۲۰۲۲ ممیزی امنیتی ربات Unibot را انجام داد و ۳۴ مشکل را کشف کرد که دو مورد از آنها، پرخطر بودند. تیم ربات یونی بات از آن زمان تاکنون ۲۷ مورد از این مشکلات را حل کرده است.
  • محدودیت برای برداشت درآمد: دارندگان توکن UNIBOT نمی‌توانند درآمد خود را تا زمانی که به ۰٫۱ اتریوم برسد، مطالبه کنند.
  • کیف پول‌های حضانتی: ربات Unibot کیف پول‌هایی را به کاربران اختصاص می‌دهد که کلیدهای خصوصی آنها در فضای ابری ذخیره می‌شوند.
  • هزینه‌های مالیاتی: علاوه بر هزینه‌های شبکه، معامله‌گران باید ۵ درصد مالیات برای هر معامله UNIBOT بپردازند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی ربات یونی بات پرداختیم.

ربات Unibot می‌تواند برای تازه‌کاران حوزه دیفای که به دنبال راهی آسان و سریع برای مبادله توکن‌ها هستند، جذاب باشد. با این حال، کاربران باید نسبت به مشکلات امنیتی حل‌نشده در پلتفرم هوشیار باشند. همچنین، معامله‌گران باید با وارد کردن کیف پول‌های غیرحضانتی به ربات یونی بات به جای استفاده از کیف‌پول‌های حضاتی پیشنهادی توسط پلتفرم، اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

به اشتراک‌گذاری درآمد یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب ربات Unibot است. با این وجود، دارندگان توکن باید توجه داشته باشند که نگهداشتن UNIBOT، مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، یک سرمایه‌گذاری پرخطر است. در نتیجه، انجام تحقیقات کامل قبل از خرید توکن UNIBOT، بسیار مهم است.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا