سرور مجازی
اقتصادی

واکنش‌ها به ساخت شهرهای جدید تهران/ «شهرهای ساخته شده را کامل کنید»

به گزارش دیتاسنتر من معاون وزیر راه و شهرسازی از مطالعات برای ایجاد شهرهای جدید در اطراف تهران خبر داد. این خبر در بازار پرنوسان اجاره‌بها در تهران، برای مستاجران می‌تواند نویدبخش خانه‌دار شدن باشد.

علیرضا جعفری گفت: «شهرهای جدید مسئولیت اجرای ۷۰۰ هزار واحد از طرح چهار میلیون واحدی نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد.» (ایسنا)

از طرفی تجربه شهرسازی‌های اطراف پایتخت با امکاناتی محدود و سازه‌هایی نه‌چندان مطلوب را نیز داشته‌ایم. در این میان با نرخ‌های اجاره مسکن در پایتخت که موج سوم مهاجرت از تهران به شهرهای اطراف را رقم زده شاید امید برای خانه‌دار شدن همین شهرها و شهرک‌های جدید با تمام کمبودها و چالش‌های پیش رویشان باشد.

هفته گذشته برج متروپل در آبادان ریزش کرد و تاکنون ۳۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. برخی مخاطبان دیتاسنتر من شهرهای جدید را با ساختمان مذکور و یا با سازه‌های مسکن مهر مقایسه می‌کنند. آنها تکمیل زیرساخت‌های شهرهایی نظیر پرند، هشتگرد و پردیس را قبل از شروع به ساخت شهرهای جدید واجب‌ می‌دانند. تعدادی از نظرات مخاخطبان را در ادامه می‌خوانید.

تهران ظرفیت ندارد

«همین شهرهای جدیدی که ساختید مثل پرند و هشتگرد و اندیشه و جاهای دیگه زیرساختاش و امکاناتشو درست کنید. مثل متروی پرند که الان ۱۸ ساله دارید می‌سازید. احتیاجی به احداث شهرهای جدید فردوس و اعتمادیه و خوارزمی نیست. همین‌ها رو تکمیل کنید.»

«از زمانی که متروپل ریخت من از این شهرهای جدید که می‌گن تن و بدنم می‌لرزه. توی بعضی ازین ساختمان‌ها با قاشق می‌شه ستون‌هاشونو بتراشید.»

« مردم یه سر به خانه‌های مسکن مهر بزنند. سقفش یونولیته نمی‌شه لوستر آویزان کرد. سقف راه پله‌هاشون کوتاهه. از لحاظ امکانات مثل پارک و مراکز تفریحی و گردشی و پاساژ و… درحد صفر هست.»

«نسازید. ساختمان‌های نیمه‌کاره زیادی هست که سالیان ساله همونجوری رها شده و فقط قیمتشون میره بالا. نه کیفیتی نه دوامی و نه آبادانی دارند. یه سری خونه می‌سازن فقط چهار دیواری.»

«تهران مگه چقدر ظرفیت داره، آب و گاز و برق نیاز داره. باید در حاشیه دریا و خلیج‌فارس خانه ساخته بشه.»

«تهران با این‌همه جمعیتی که داره، یک شهر مصرف‌کننده است. ۱۰ جاده به تهران منتهی می‌شود که شبانه@روز از همه نقاط ایران آذوقه میاید و چیزی بیرون نمی‌دهد. اضافه شدن جمعیت تهران عواقب وخیمی خواهد داشت به‌جای شهرک یا شهرسازی، در شهرستان‌ها ایجاد اشتغال شود و از جمعیت تهران به شهرستان‌ها مهاجرت کنند.»

«به جای شهرک‌سازی اطراف تهران شهرک‌های قبلی مثل پرند و اندیشه را کامل کنید.»

وزارت‌خانه‌ها از تهران خارج شود

گرچه برخی مخاطبان ساخت شهر‌های جدید اطراف تهران را چالش جدیدی برای پایتخت می‌دانند اما نحوه ساخت، ثبت‌نام برای شهرک‌های جدید، شرایط پرداخت نیز سوال گروه دیگری از مخاطبان است که به نظر می‌رسد هنوز امید به خانه‌دار شدن در پایتخت دارند.

«با شرایط مساعد شهر بسازید. زمین از هر نظر قابل اطمینان باشه روی گسل نباشه. از نظر کاشت و دسترسی به آب و لوله‌کشی و برق و گاز و هر چیز دیگری باید بررسی بشه.»

«اگر قرار به ساخت و ساز است باید درست و اصولی باشد. وگرنه خانه ساختن که قرار باشه یک‌سال بعد آوار بشه رو سر مردم بیگناه چه فایده‌ای دارد.»

« چند تا وزارت‌خانه را خارج از تهران ببرند و در همین شهرهای جدید هم مسکن براشون تهیه بشه. هم تهران خلوت می‌شه و هم قیمت اجاره و مسکن برای کسانی که مجبور هستند تهران باشند منطقی می‌شود.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا