سرور مجازی
اقتصادی

عقبگرد طلای جهانی/ نوسانات محدود سکه

به گزارش دیتاسنتر من، قیمت طلا روز چهارشنبه در بازار جهانی با تقویت مجدد و استراحت موقت شاخص دلار کاهش یافت. این رفت و برگشت‌‌‌ها در حالی اتفاق افتاد که بسیاری از سرمایه‌گذاران این بازار در انتظار نشست سیاستگذاری فدرال رزرو در ماه مه به منظور دریافت سرنخ‌‌‌هایی در ارتباط با روند افزایش نرخ بهره هستند و معاملات خود را با احتیاط بالایی انجام می‌دهند.

بر این اساس روز گذشته این فلز گرانبها با افت (در ساعت ۲۰) نزدیک به ۱۶دلار به قیمت ۱۸۵۰ دلار مورد داد و ستد قرار گرفت. در حالی که طلا به عنوان یک محافظ تورم در بین سرمایه‌‌‌گذاران در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات متحده هزینه فرصت نگهداری این فلز را افزایش می‌دهد.

بنابراین برخی کارشناسان در حالی که فدرال رزرو با افزایش شدید نرخ بهره، برنامه خود را برای کنترل تورم بالای ۴۰ سال اخیر تقویت می‌کند، هشدار دادند که افزایش بی‌‌‌رویه نرخ‌ها می‌تواند تحرک اقتصادی قابل‌توجهی ایجاد کند.

مانع نوسانات صعودی سکه امامی چه بود؟

با رفت و برگشت قیمت طلا در بازار جهانی و افزایش تمایلات نزولی در آن مانع نوسانات صعودی قیمت سکه امامی شد. به طوری که این فلز گرانبهای داخلی روز گذشته به قیمت ۱۴‌میلیون و ۳۱۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

با بازگشت آرامش نسبی حباب سکه امامی با کاهش محسوسی در مرز یک‌میلیون تومان قرار گرفت. برخی از کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه مانند گذشته نیست و تا حدود زیادی کمرنگ شده است.

بنابراین انتظار می‌رود تا متعادل شدن روند قیمت‌ها و به‌خصوص مشخص شدن عوامل غیراقتصادی همچون نتیجه مذاکرات هسته‌‌‌ای و رفع تحریم‌ها، قیمت‌ها در سطوح بالای شناور باقی بمانند.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار مربوط به طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز دیتاسنتر من بخوانید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا