سرور مجازی
پیشفرض

محور مقاومتی طلای جهانی/ سرگیجه در بازار سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا روز چهارشنبه در بازار جهانی در بالاترین سطح دو سال گذشته قرار گرفت. تثبیت ارزش شاخص دلار دلیل این اتفاق است. به دلیل این افزایش قیمت ناچیز، تقاضا برای خرید طلا کاهش یافت. نتیجه اینکه بهای دلار به زیر محور ۱۹۰۰ دلار بازگشت. بر این اساس قیمت طلا در بازار جهانی ساعت ۲۰ روز گذشته به قیمت ۱۸۸۶دلار در هر اونس مورد معامله قرار گرفت.

بحران جنگ میان روسیه و اوکراین به تازگی به اندازه هفته‌های گذشته برای طلای جهانی یک داستان صعودی نبوده. به عقیده تحلیلگران این بازار اندکی دور از انتظار است که تقاضای خرید و روی آوردن سرمایه‌‌گذاران به پناهگاه امن همیشه دوام داشته باشد. بنابراین احتمال اینکه سیاست‌‌های فدرال‌رزرو میدان را برای کاهش تورم و بالطبع افت قیمت طلا را به دست بگیرد، افزایش پیدا کرده است.

سکه در چه شرایطی قرار دارد؟

روز چهارشنبه بازار طلا و سکه برای بار دیگر تحت تاثیر دو عامل نرخ دلار در بازار داخلی و بهای طلای جهانی که در دو جهت مخالف در حرکت بودند، تغییرات ناچیزی را شاهد بود؛ به‌طوری‌که قیمت سکه امامی تحت فشار دو عامل مذکور در حال نوسان است و مسیر مشخصی را طی نمی‌‌کند.

بر این اساس سکه امامی روز گذشته با باقی ماندن در بالای سطح حساس ۱۳میلیون تومان و با تغییرات قیمتی محدود به ارزش ۱۳میلیون و ۱۰۰هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه با توجه به شرایط حاکم بر بازار معامله‌‌گران سکه چندان تمایلی به انجام معامله برای کسب سود با ریسک بالای موجود در بازار را ندارند. بنابراین انتظار می‌‌رود که بازار طلا و سکه برای مدتی از تقاضا بی‌‌روح باقی بماند.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار مربوط به قیمت طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا