سرور مجازی
zoomit

ماسک، بزوس و گیتس در ۵ ماه گذشته بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار از دست داده‌اند

ایلان ماسک و جف بزوس و بیل گیتس درمجموع ۱۱۵ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را در ۵ ماه گذشته و در پی سقوط بازار بورس از دست داده‌اند! به‌گزارش شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت ماسک و بزوس و گیتس به‌ترتیب ۴۶٫۴ و ۵۳٫۲ و ۱۵٫۱ میلیارد دلار سقوط کرده و در پایان روز جمعه، به رقم ۲۲۴ و ۱۳۹ و ۱۲۳ میلیارد دلار رسیده است. ثروت برنار آرنو، مدیرعامل شرکت لوکس فرانسوی LVMH و سومین مرد ثروتمند جهان، نیز پس از افتی ۴۴٫۷ میلیارد دلاری، درحال‌حاضر ارزشی ۱۳۳ میلیارد دلاری دارد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • درآمد ۷۷۰ میلیون دلاری مدیرعامل اپل در سال ۲۰۲۱

عموم ثروت ماسک و بزوس به سهام دو شرکت تسلا و آمازون وابسته است؛ شرکت‌هایی که این دو ثروتمند به‌ترتیب مدیرعامل کنونی و سابق به‌شمار می‌روند. این در حالی است که ثروت گیتس به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار، عموماً به شرکت مایکروسافت وابسته است.

درحال‌حاضر، ایلان ماسک ۱۵٫۶ درصد از سهام تسلا به ارزش ۱۲۲ میلیارد دلار را دراختیار دارد که درمقایسه‌با سال گذشته افتی ۳۷ درصدی را تجربه کرده است. او در ماه آوریل ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را نیز خرید که البته سبب شد تعهد او به تسلا از نگاه سهام‌داران دچار شک‌وشبهه شود. ثروتمندترین مرد جهان با فروش ۸٫۴ میلیارد دلار از سهام تسلا سعی کرد بودجه ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید توییتر را تأمین کند؛ اقدامی که سبب افت بیش از پیش سهام تسلا شد.

بیل گیتس

بیل گیتس با سبد سهامی متنوع‌تر توانست با خریدوفروش‌های مختلف از افت ثروت خود تا حد زیادی جلوگیری کند. دلیل این اتفاق را می‌توان در سرمایه‌گذاری بنیاد خیرخواهانه بیل و ملیندا گیتس، همسر سابق بیل گیتس، در شرکت برکشیر هاتاوی (Berkshire Hathaway) جست‌وجو کرد که وارن بافت مدیرعامل آن است و سال گذشته رشدی بیش از ۵ درصد را تجربه کرده است.

در سبدی دیگر، گیتس شرکت Cascade Investments را دارد که کارش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری مانند اپل است. با‌‌توجه‌‌به اصلاح سختی که سهام شرکت‌های فناوری در ماه‌های گذشته تجربه کرده‌اند، شرکت گیتس مسیر پرفرازونشیبی را تجربه کرده است. تحلیلگران دلیل سقوط سهام‌های دنیای تکنولوژی را افزایش نرخ تورم و کاهش اعتماد مشتریان برشمرده‌اند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اپل جایگاه باارزش‌ترین شرکت دنیا را از سعودی آرامکو پس گرفت
  • سامسونگ بالاترین سهم بازار خود را از سال ۲۰۱۷ تاکنون به ثبت رساند

علاوه‌براین، ماسک اخیراً بیل گیتس را به نگه‌داری پوزیشن شورت روی سهام تسلا متهم کرده بود که درنهایت، با واکنش بیل گیتس مواجه شد. درواقع طبق اعلام ماسک، بیل گیتس با قمار روی سهام تسلا و انتظار برای کاهش ارزش سهام آن، در پی کسب سودی چندمیلیون‌دلاری بود.

گفتنی است ماسک با بزوس نیز دعواهای لفظی مختلفی داشته است؛ تا حدی که ثروتمندترین مرد جهان در توییتی از جف بزوس خواست تا اگر می‌خواهد با راکت‌های خود وارد مدار زمین شود، کمتر وقت خود را صرف میهمانی‌های مختلف بکند.

جف بزوس، مؤسس و مدیرعامل سابق آمازون، هنوزهم نزدیک به ۵۰ میلیون از سهام این شرکت به ارزش ۱۱۵ میلیارد دلار را دراختیار دارد. سهام آمازون در سال جاری افتی تقریباً ۳۰ درصدی را تجربه کرد؛ اما همچنان ارزشی معادل ۱٫۲ تریلیون دلار دارد که بسیار بیشتر از ارزش ۷۸۶ میلیارد دلاری تسلا است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا