سرور مجازی
zoomit

اوپو به‌زودی دو عینک واقعیت افزوده در ایالات متحده به‌نمایش خواهد گذاشت

اوپو، یکی از سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند‌، ازجمله برندهای زیرمجموعه‌ی BBK Electronics به‌همراه ویوو، ریلمی، وان‌پلاس و iQOO است. وان‌پلاس گوشی‌های خود را در ایالات متحده عرضه می‌کند؛ درحالی‌که سایر برندهای این مجموعه محصولاتشان را بیشتر در چین و اروپا می‌فروشند. درحالی‌که اوپو چهارمین شرکت بزرگ تولید‌کننده‌ی گوشی در جهان است، گوشی‌های این برند در ایالات متحده عرضه نمی‌شود؛‌ البته احتمال دارد این روند به‌زودی تغییر کند.

به‌گزارش فون‌آرنا، اوپو هفته‌ی گذشته اعلام کرد عینک‌های واقعیت افزوده (AR) خود موسوم به Air Glass و AR Glass را در نمایشگاه Augmented World Expo امسال در ایالات متحده به‌نمایش خواهد گذاشت. طبق گفته‌ی وب‌سایت اندرویدسنترال، این رویداد از اول تا سوم ژوئن (یازدهم تا سیزدهم خرداد) در سانتا برگزار خواهد شد.

اوپو از طراحی لنز واحد برای عینک واقعیت افزوده‌ی خود استفاده می‌کند

عینک واقعیت افزوده اوپو Air Glass

برخلاف بسیاری از عینک‌های واقعیت افزوده، Air Glass عینکی تک‌لنز با قاب است و داده‌های منبع را از گوشی اوپو دریافت می‌کند و آن را با روشنایی متوسط ۱۴۰۰ نمایش می‌دهد. این روشنایی بیشتر از ۱۰۰۰ نیت موجود روی صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ پرومکس است. ناگفته نماند میکروپروژکتوری کوچک به‌ ابعاد دانه‌ی قهوه تصاویر را روی لنز microLED نمایش می‌دهد.

عینک Air Glass اوپو از تراشه‌ی Snapdragon 4100 بهره می‌برد؛ پردازنده‌ای که در برخی ساعت‌های هوشمند مجهز به Wear OS، ازجمله TicWatch Pro 3 نیز استفاده گشده است. سپتامبر گذشته نیز، نسل ششم ساعت هوشمند Fossil با تراشه‌ی Snapdragon 4100 Plus معرفی شد.

عینک واقعیت افزوده‌ی AR Glass اوپو دستگاهی با طراحی سنتی‌تر و مجهز به دو لنز است. این محصول ترجمه‌ی بی‌درنگ زبان و نقشه‌برداری سه‌بعدی ارائه خواهد داد. برای استفاده از ژست‌های حرکتی بدون‌ لمس روی Air Glass یا AR Glass، کاربر باید گوشی اوپو و ساعت هوشمند اوپو واچ ۲ داشته باشد.

ازآن‌‌جاکه اوپو گوشی‌های خود را در آمریکای‌شمالی عرضه نمی‌کند، این سؤال مطرح می‌شود که اوپو چه برنامه‌ای برای عینک‌های واقعیت افزوده‌اش دارد؟ یکی از احتمالات این است که اوپو بخواهد محصولاتش را در آمریکای‌شمالی نیز عرضه کند. در فوریه ۲۰۱۹، این شرکت درباره‌ی فروش گوشی‌های هوشمند خود در ایالات متحده سروصدای زیادی به‌پا کرد؛ اما قبل‌از‌آن، بازار مهم دیگری وجود داشت که این برند چینی تمایل داشت محصولاتش را در آن‌‌جا عرضه کند.

آلن وو، رئیس تجارت خارجی اوپو، در آن زمان اعلام کرد قبل از عزیمت به آمریکا، این شرکت باید موقعیت خود را در اروپا مستحکم کند. احتمال دیگر این است که اوپو عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود را در آمریکای‌شمالی به‌نمایش بگذارد تا قبل از عرضه‌ی آن‌ها در اروپا، توسعه‌دهندگان بیشتری برای این دستگاه‌ها جذب کند؛ جایی‌ که این شرکت گوشی‌های هوشمندش را می‌فروشد.

Air Glass و AR Glass اوپو با سایر گوشی‌های اندرویدی غیر از برند اوپو نیز سازگار خواهند بود

عینک واقعیت افزوده اوپو Ar Glass

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که اوپو از Snapdragon Spaces استفاده می‌کند. این پلتفرم واقعیت مختلط باز (XR) به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های واقعیت افزوده را بدون نیاز به ابزارهای اولیه‌ی موردنیاز برای انجام این کار توسعه دهند. پلتفرم مذکور از سخت‌افزار موبایل کوالکام بهره می‌برد؛ ازاین‌رو، ازنظر تئوری Air Glass و AR Glass اوپو می‌توانند با دستگاه‌های اندرویدی تولید برندهای دیگر که از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کنند، نیز کار کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • اوپو A57 4G با تراشه Helio G35 و پشتیبانی از شارژ سریع معرفی شد
  • اوپو تبلت Pad Air و هدفون Enco R را معرفی کرد

واقعیت افزوده داده‌ها را روی تصویری از دنیای واقعی قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، نمای زنده‌ی نقشه‌های گوگل از سیستم دوربین عقب گوشی شما برای نشان‌دادن نمای واقعی از منطقه‌ای استفاده می‌کند که دقیقاً روبه‌روی شما است. فلش‌های غول‌پیکر روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرند تا به شما نشان دهند برای رسیدن به مقصد از کدام مسیر پیاده‌روی کنید. نمای زنده نیز مکان‌های دیدنی خاصی را نشان می‌دهد که در نزدیکی آن‌ها هستید.

در میان دیگر شرکت‌های چینی که گوشی‌های خود را در ایالات متحده عرضه نمی‌کنند یا از انجام این کار منع شده‌اند، شیائومی در گذشته درباره‌ی فروش محصولاتش در این بازار صحبت کرده است. درحال‌حاضر، این برند پاوربانک و ردیاب تناسب‌اندام Mi Band را در ایالات متحده عرضه می‌کند.

هوگو بارا، کارمند سابق گوگل، در سال ۲۰۱۶ برای شیائومی کار می‌کرد. در آن زمان، او گفت که این شرکت در آینده‌ای نزدیک به ایالات متحده خواهد آمد؛ البته تا این لحظه که دیدگاه هوگو بارا درباره‌ی گوشی‌های شیائومی محقق نشده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا