سرور مجازی
zoomit

قابلیت Drop مرورگر اج امکان اشتراک‌گذاری فایل و یادداشت بین دستگاه‌هایتان را فراهم می‌کند

جدیدترین به‌روزرسانی کانال Canary مرورگر اج مایکروسافت یک ویژگی بهره‌وری جدید ارائه می‌دهد. غول فناوری مستقر در ردموند درحال‌حاضر مراحل آزمایشی این قابلیت جدید را روی مرورگر وب خود آغاز کرده است تا کاربران بتوانند با استفاده از آن فایل‌ها را در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، به‌ اشتراک بگذارند.

به گزارش Neowin، ویژگی جدید مرورگر اج که Drop نام دارد در پنل جانبی اختصاصی مثل مجموعه‌ها، تاریخچه‌ی مرور وب، حل‌کننده مسائل ریاضی و غیره ارائه خواهد شد. ایده‌ی پشت Drop این است که فضایی بین‌پلتفرمی برای ذخیره‌سازی محتوای مختلف دراختیار کاربران قرار دهد. شما می‌توانید با عملیات Drag & Drop (کشیدن و رها کردن)، هر فایلی را به‌ اشتراک بگذارید یا با تایپ نام آن در کادر پیام، یادداشت جدیدی ایجاد کنید. پس از همگام‌سازی، موارد موجود در Drop در سایر رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند شما دردسترس خواهند بود.

قابلیت drop مرورگر اج

به‌طورکلی، مایکروسافت سعی دارد با ابزار Drop مرورگر اج از قابلیت پیام‌های ذخیره‌شده در تلگرام تقلید کند؛ فضایی اختصاصی که برای ذخیره‌ی هرچیزی در این پیام‌رسان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف تلگرام که فضای ابری نامحدودی برای این قابلیت ارائه می‌دهد، ابزار Drop مرورگر اج مایکروسافت به فضای رایگان موجود در وان‌درایو شما وابسته است. تنظیمات این قابلیت جدید یک کد QR برای دانلود اج روی گوشی‌های هوشمند به‌همراه یک نشانگر ذخیره‌سازی در وان‌درایور را نشان می‌دهد.

قابلیت drop مرورگر اج

درحال‌حاضر قابلیت Drop فقط در نسخه‌ی ۱۰۴ مرورگر اج قناری مایکروسافت و فقط برای تعدادی از کاربران منتخب دردسترس است. این ویژگی بخشی از قابلیت‌های کنترل‌شده است و بنابراین فعلاً همه نمی‌توانند آن را در جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی اج مشاهده کنند. شما می‌توانید شناس خود را با نصب اج قناری و بررسی ویژگی‌های جدید در مسیر Settings > Appearance بررسی کنید.

قابلیت drop مرورگر اج

مقاله‌ی مرتبط:

  • مرورگر مایکروسافت اج از هوش مصنوعی برای حذف نویز و شفاف‌ترکردن تصاویر وب بهره می‌برد
  • مایکروسافت اج پس از گوگل کروم جایگاه دومین مرورگر محبوب دسکتاپ را ازآنِ خود کرد

یکی دیگر از ویژگی‌های درخورتوجهی که مایکروسافت درحال آزمایش آن است، یک VPN بومی به‌نام Secure Network در مرورگر اج است. این قابلیت مثل Drop برای تعداد محدودی از کاربران اینسایدر اج در کانال قناری دردسترس است. همچنین باید توجه داشته باشید که اج در اسکرین‌شات‌های منتشرشده در این مطلب با آنچه در کانال پایدار این مرورگر وجود دارد، متفاوت به‌نظر می‌رسد. این رابط کاربری آزمایشی مانند ویندوز ۱۱ فقط در کانال Canary ارائه شده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا