سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

نمایشگر تاشویی که می‌تواند با ایجاد طرح‌های اوریگامی، چندین بار تا شود [تماشا کنید]

گروهی از محققان کره‌ای، نمایشگر تاشو جدیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند با ایجاد طرح‌های اوریگامی چندین بار تا شود. اگر چه این نمایشگر هنوز به صورت کامل توسعه پیدا نکرده و مشکلاتی دارد، اما می‌تواند به اشکال مختلفی از جمله موشک، هرم و غیره تغییر شکل بدهد و بارها تا شود.

به لطف عرضه دستگاه‌هایی مانند گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ گوشی‌های تاشو محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و محققان در حال توسعه فناوری‌های جدیدی از نمایشگرهای تاشو هستند. اکنون محققان یک نمایشگر تاشو سه بعدی از نوع QLED را معرفی کردند که کاربران می‌توانند آن را مانند یک اوریگامی به شکل‌های مختلفی تا کنند. آن‌ها همچنین ویدیویی از فناوری تازه خود منتشر کردند که نمایشگر مورد بحث را در شکل‌های مختلفی نشان می‌دهد.

«تایخوان هیون» یکی از اعضای تیم تحقیقاتی عنوان می‌کند که «این نمایشگر در مواردی که صفحه‌های قابل حمل سفارشی مانند روزنامه‌های الکترونیکی و تبلت‌های مورد نیاز است، مفید خواهد بود.»

با این وجود فناوری نمایشگر تاشو سه بعدی محققان محدودیت‌های زیادی دارد. آن‌ها یادآوری کردند که صفحه این نمایشگر را می‌توان بیش از ۵۰۰ بار تا کرد و این امر هیچ تاثیری روی عملکرد آن نخواهد داشت. برای مقایسه باید عنوان کرد که سامسونگ ادعا دارد نمایشگر اصلی گلکسی فولد را می‌توان ۲۰۰ هزار بار تا و باز کرد.

نمایشگر تاشو

فناوری جدید همچنین دارای وضوح بسیار پایینی است که در مجموع از ۶۴ پیکسل تشکیل می‌شود. بنابراین کسانی که انتظار نمایشگری با حداقل کیفیت VGA را دارند نیز ناامید خواهند شد. با این وجود تیم تحقیقاتی خاطرنشان می‌کند که وضوح تصویر آن را در آینده می‌توان افزایش داد.

در نهایت باید عنوان کرد، کاملا واضع است که این فناوری در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و در آینده احتمالا بهبودهای بیشتری پیدا خواهد کرد. همچنین در صورت بهبود کیفیت و دوام، نمایشگری کاغذی که بتوان آن برای مصارف مختلفی چندین بار تا کرد از اهمیت بسیار زیادی در آینده برخوردار خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا