سرور مجازی
رمز ارز

آمار نگران‌کننده تراکنش‌های صوری و دستکاری بازار در صرافی‌های غیرمتمرکز!

آمار نگران‌کننده تراکنش‌های صوری و دستکاری بازار در صرافی‌های غیرمتمرکز!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در سال‌های اخیر، بازار ارزهای دیجیتال با روند نگران‌کننده‌ای مواجه شده است: دستکاری گسترده بیش از 20000 توکن رمزارزی از طریق واش تریدینگ (Wash Trading) در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX). این افشاگری توسط شرکت نظارتی بازار سولیدوس لبز (Solidus Labs)، انجام شده است.

واش تریدینگ یک عمل فریبنده است که در آن، یک واحد تجاری برای فعالیت دروغین در بازار، هم در خرید و هم در فروش یک دارایی شرکت می‌کند. این روش برای مدت‌های طولانی در بازارهای مالی سنتی یک نگرانی بوده است.

با این حال، سولیدوس لبز ادعا می‌کند که بازار ارزهای دیجیتال هم به دلیل نقدینگی پراکنده آ‌ن‌ در صرافی‌های مختلف متمرکز و غیرمتمرکز آسیب‌پذیر هستند. این پراکندگی، دستکاری آسان‌تر بازار را تسهیل می‌کند؛ زیرا بازارهای کوچکتر در معرض واش تریدینگ هستند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!
ثبت نام در آبان تتر رو کامل کن و ۱۰۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن

در میان یافته‌های تکان‌دهنده، سولیدوس لبز فاش کرد که تقریباً 70 درصد از نمونه‌ای از 30000 استخر نقدینگی مبتنی بر اتریوم از سپتامبر 2020 در واش تریدینگ شرکت داشته‌ که به ارزش حیرت‌انگیز 2 میلیارد دلار می‌رسد.

یکی از چالش‌ها در پرداختن به این موضوع، تعیین مسئولیت تشخیص و جلوگیری از واش تریدینگ درون زنجیره‌ای است. با توجه به ماهیت غیرمتمرکز دنیای ارزهای دیجیتال، تعیین دقیق اینکه چه کسی باید مسئولیت این فعالیت‌ها را بر عهده بگیرد، چالش‌برانگیز است که منجر به یک بحث نظارتی مداوم می‌شود.

آساف میر، بنیان‌گذار و مدیرعامل سولیدوس لبز، بر وخامت وضعیت تاکید کرد و اظهار داشت که دستکاری بازار همچنان یک چالش مهم در صنعت ارزهای دیجیتال، به ویژه در عصر نظارت بیشتر و پذیرش سازمانی، باقی مانده است.

مقصران پشت واش تریدینگ متنوع هستند، از توزیع‌کنندگان توکن که به دنبال سود سریع از طریق راگ پول هستند، تا سفته‌بازانی که در تلاش برای سوءاستفاده از ایردراپ‌های آتی هستند، در واش تریدینگ نقش دارند.

این یافته‌ها بر نیاز فوری به اقدامات نظارتی و افزایش هوشیاری در بازار ارزهای دیجیتال تاکید دارد. علاوه بر این، رواج واش تریدینگ عواقب قابل توجهی دارد و بر رتبه‌بندی مبادلات در پلتفرم‌هایی مانند CoinMarketCap و CoinGecko نیز تأثیر می‌گذارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا