سرور مجازی
zoomit

گیمرهای موبایل بیش‌ از ۱٫۵ برابر مجموع کاربران پی‌سی و کنسول برای بازی هزینه کرده‌اند

بازی‌های موبایلی در سال‌های اخیر با استقبال بسیار زیاد کاربران مواجه شده و به رکورد جدیدی دست یافته‌اند. گیمرها در وضعیت همه‌گیری کرونا، بیشترین زمان را به بازی روی موبایل گذرانده‌اند و این بازار در سال ۲۰۲۲ به درآمدی ۱۳۶ میلیارد دلاری رسیده است.

به گزارش Gizchina، بازی‌های موبایلی در چندسال گذشته چه ازنظر تعداد بازیکنان و چه ازنظر درآمد، رشد تصاعدی داشته است. برای اینکه ایده‌ای از این وضعیت ارائه کنیم جالب است بدانید سال ۲۰۱۹ گیمرهای موبایلی درمجموع کمتر از ۶۰ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. این رقم در دوره‌ی کریسمس همان سال به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید که نسبت به آمار ثبت‌شده برای سال ۲۰۱۸ نشان‌دهنده‌ی رشد ۴۳۱ درصدی است.

بااین‌حال، همان‌طور که آخرین گزارش شرکت بین‌المللی داده (IDC) نشان می‌دهد، بازار بازی‌های موبایل در دو سال گذشته به‌طور پیوسته رشد کرده و همه‌گیری کرونا نیز به گسترش بیشتر این روند کمک کرده است.

IDC تخمین می‌‌زند درآمد بازی‌های موبایل در سال ۲۰۲۲ حداقل ۱۳۶ میلیارد دلار خواهد بود. به‌طورکلی، بازی‌های اندروید و iOS به‌تنهایی ۶۱ درصد از بازار جهانی بازی‌های ویدئویی را تشکیل می‌دهند. در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲، گیمرهای موبایل ۱٫۶ میلیارد دلار در هر هفته صرف بازی‌ کرده‌اند. در مقام مقایسه، درآمد از بازی‌های کنسولی و پی‌سی در همین بازه‌ی زمانی به‌ترتیب ۴۰ و ۴۲ میلیارد دلار بوده است.

گیمرها نسبت به کنسول‌ها و پی‌سی‌ها بیشتر از گوشی‌های هوشمند برای بازی کردن استفاده می‌کنند

آمار گیمرهای موبایلی درمقابل گیمرهای کنسول و پی سی

IDC انتظار دارد با حل شدن مشکلات مربوط به تولید پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X، میزان فروش این کنسول‌ها افزایش یابد. درمجموع، کل صنعت بازی‌های ویدئویی در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۲۲۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

لکسی سیدو، رئیس IDC در گفت‌وگو با GamesBeat توضیح داد چرا بازار بازی‌های موبایلی درحال رونق است. سیدو گفت:

من فکر می‌کنم کووید یک کاتالیزور بود اما روندها در جای خود برقرار است، بنابراین به‌نظر من در حقیقت کووید افراد بیشتری را وارد دنیای بازی‌ کرده است.

افراد زیادی هستند که هرگز واقعاً بازی موبایلی انجام نداده‌اند و احتمالاً برای اولین‌ بار درطول دوره‌ی همه‌گیری کرونا به این کار روی آورده‌اند، اما در نهایت شاهد توسعه‌ی این پدیده درطول زمان بوده‌ایم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • کنسول دستی AYANEO Air Plus با تراشه AMD مبتنی‌بر Zen2 و RDNA2 معرفی شد
  • سونی در رویداد State of Play بازی‌های واقعیت مجازی برای PSVR2 را به‌نمایش می‌گذارد

سیدو همچنین اظهار داشت که بازی‌های موبایلی تنوع بیشتری از پروفایل‌های بازیکنان را نسبت به سایر پلتفرم‌های بازی نشان می‌دهند و شامل انواع رده‌های سنی زنان و مردان است. علاوه‌براین قدرت روبه‌رشد گوشی‌های هوشمند جذابیت بیشتری برای بازی‌های موبایلی ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال گوشی‌هایی مثل ROG 5s و 5s Pro ایسوس درواقع یک کنسول جیبی هستند که با تمرکز روی بازی‌های موبایلی ساخته شده‌اند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا