سرور مجازی
فضای مجازی

همه چیز در مورد حذف بازی Apex از مارکت‌های ایرانی

حامد توکل عضو انجمن سواد رسانه‌ای ایران – بازی Apex legends توسط شرکت  Respawn Entertainment برای بازیکنانی که به بازی‌های بتل رویال علاقه دارند، ساخته شده است.

شرکت آمریکایی سازنده بازی انجام این بازی را برای کاربران کشور‌های کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه بدون ذکر دلیل از دسترس خارج کرده است.

البته گمانه زنی‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که شرکت سازنده بازی در راستای پیروی از تحریم‌های آمریکا نسبت به این کشورها، دست به انجام چنین کاری کرده است.

بازیکنان علاقه‌مند این بازی در کشور‌های ذکر شده امکان انجام این بازی را از طریق VPN یا فیلترشکن دارند. بازیکنان ایرانی نیز مجبورند با خرید VPN یا با استفاده از فیلترشکن این بازی را انجام دهند که این موضوع برای سنین پایین‌تر که از VPN یا فیلترشکن استفاده می‌کنند می‌تواند مشکلاتی را بوجود آورد.

متأسفانه بسیاری از بازیکنان ایرانی از موضوع ممنوعیت نشر این بازی توسط شرکت سازنده برای بازیکنان ایرانی بی اطلاع هستند. شاید این نکته نیز قابل توجه باشد که زمانی که تعدادی از کاربران ایرانی از شرکت EA بابت دلایل ممنوعیت این بازی برای ایرانی‌ها پرسیدند، هیچگونه پاسخی از سوی مسئولان این شرکت آمریکایی به کاربران ایرانی داده نشد.

بر همین اساس با توجه به اینکه کاربران ایرانی امکان دانلود بازی از طریق فروشگاه پلی را به دلیل سیاست‌های خصمانه شرکت عرضه کننده بازی در خصوص ایران نداشتند، این موضوع باعث شده بود تا کاربران ایرانی، بازی را از مارکت‌های داخلی دانلود کرده و در ادامه برای انجام بازی ناچار به استفاده از فیلتر شکن و VPN باشند. استفاده کاربران ایرانی از فیلترشکن و VPN برای انجام بازی، آسیب‌های فراوان فرهنگی و اقتصادی داشت که از این رو حذف بازی از مارکت‌های داخلی اقدامی پسندیده ارزیابی می‌شود.

حامد توکل

امید است این روند در کشور ادامه پیدا کند و با آگاه سازی مردم در خصوص مشکلات چنین بازی‌هایی شاهد اتفاقات بهتری برای صنعت بازی در ایران باشیم.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا