سرور مجازی
zoomit

ازاین‌پس تمام کاربران آیفون می‌توانند با GeForce Now بازی فورتنایت را تجربه کنند

پس از گذشت چهار ماه از انتشار بتای محدود، نسخه‌ای از بازی Fortnite که برای نمایشگرهای لمسی بهینه شده، اکنون برای تمامی کاربران اندروید و iOS سرویس اشتراکی Nvidia GeForce Now دردسترس قرار دارد. این یعنی کاربران آیفون برای تجربه‌ی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا مجبور نیستند منتظر بازگشت آن به اپ استور باشند.

اپل در سال ۲۰۲۰، به‌دلیل تخلف اپیک گیمز و اضافه‌کردن درگاه پرداخت مستقیم به فورتنایت، این بازی را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرده بود. در سیستم‌عامل iOS، سرویس GeForce Now ازطریق مرورگر دردسترس قرار دارد؛ اما کاربران اندروید می‌توانند اپلیکیشن GeForce Now را از پلی استور دانلود کنند.

انویدیا می‌گوید در نسخه‌ی آزمایشی GeForce Now که از چند ماه پیش به برخی کاربران ارائه شده، مجموعاً ۵۰۰ هزار نفر بیش از ۴ میلیون بار بازی فورتنایت را تجربه کرده‌اند. انویدیا می‌گوید ازطریق بازخورد کاربران توانسته است سیستم کنترل لمسی و منوهای داخل بازی فورتنایت را بهینه کند.

کاربران اندروید حتی پس از حذف فورتنایت از پلی استور، می‌توانند این بازی را روی دستگاه خود دانلود کنند؛ چون اندروید برخلاف iOS، اجازه‌ی سایدلودکردن اپلیکیشن‌ها را به کاربر می‌دهد. بااین‌حال، انویدیا مجبور بود تلاش زیادی کند تا فورتنایت برای نمایشگرهای لمسی (به‌خصوص آیفون) ازطریق مرورگر وب بهینه شود.

سیستم کنترل لمسی بازی فورتنایت / Fortnite

سیستم کنترل فورتنایت برای نمایشگرهای لمسی بهینه شده است

نسخه‌ی کامپیوتر فورتنایت مدتی است ازطریق سرویس ابری انویدیا برای استریم دردسترس قرار دارد. کاربران درصورت تمایل می‌توانند در سیستم‌‌عامل‌های ویندوز، مک OS، اندروید TV، شماری از تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی و مرورگرهایی مثل کروم و اج به سرویس ابری انویدیا دسترسی پیدا کنند. فورتنایت بدون نیاز به GeForce Now برای اکثر دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌‌عامل‌ها به‌صورت بومی ارائه شده است.

فورتنایت در GeForce Now مدت‌ها است که روند بهینه‌شدن را می‌گذراند؛ چون انویدیا و اپیک گیمز نخستین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۰ گفته بودند که قصد دارند این بازی را به iOS برگردانند.

این بازی پیش‌تر در سرویس Microsoft Xbox Cloud Gaming به کاربران iOS ارائه شده است. سرویس ابری مایکروسافت همچون سرویس انویدیا صرفاً ازطریق مرورگرهای وب در iOS ارائه می‌شود؛ زیرا اپل قوانینی سخت‌گیرانه برای سرویس‌های استریم بازی دارد و اجازه‌ی انتشار آن‌ها را در اپ استور صادر نمی‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • سرویس گیمینگ مایکروسافت، تجربه فورتنایت را روی آیفون ممکن می‌کند
  • فورتنایت به‌لطف سرویس GeForce NOW به آیفون و آیپد باز می‌گردد

انویدیا می‌گوید به تمامی کاربران نسخه‌ی بتا سه روز اشتراک Priority سرویس GeForce Now را به‌رایگان اعطا می‌کند. تهیه‌ی پلن اشتراکی Priority هزینه‌ی ماهانه‌ی ۸٫۹۹ دلار روی دست کاربر می‌گذارد. برای استریم بازی فورتنایت با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه روی دستگاه‌های اندرویدی باید حتماً کاربر گران‌ترین پلن اشتراکی GeForce Now باشید که ماهانه ۱۹٫۹۹ دلار هزینه دارد. انویدیا می‌گوید سرویس گیمینگ ابری‌اش اکنون میزبان ۱٬۳۰۰ بازی است که ازطریق فروشگاه‌های استیم و اپیک گیمز استور دردسترس قرار دارند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا