سرور مجازی
فضای مجازی

فیسون کنترلر جدیدی با سرعت بالا ارائه کرد

فیسون PCIe 5.0 SSD را بر اساس کنترلر جدید خود به نمایش گذاشت و به سرعت 12 گیگابایت بر ثانیه رسید. همچنین یک ضریب فرم M.2 2580 کمی گسترده تر

 این سرعت های فوق العاده SSD از این جهت اهمیت دارد که ممکن است در نهایت در زمان انتشار بازی هایی که از DirectStorage API استفاده می کنند، تفاوتی در زمان بارگذاری ایجاد کند. تا آن زمان، سودمندی سرعت های بالای انتقال متوالی به موقعیت هایی مانند انتقال فایل های ویدئویی بزرگ محدود می شود.

فیسون به تازگی یک SSD مرجع PCIe 5.0 را بر اساس کنترلر جدید PS5026-E26 و 1 ترابایت 3D TLC NAND Micron به نمایش گذاشته است.

در CrystalDiskMark، این SSD به سرعت خواندن متوالی بیش از 12 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی حدود 10 گیگابایت بر ثانیه رسید. با توجه به اینکه درایوهای پرچمدار PCIe 4.0 برای انتقال متوالی در حدود 7 گیگابایت بر ثانیه هستند، این اعداد بسیار چشمگیر هستند.

/

در همین حال، خواندن تصادفی 4K در QD1، که مسلما معیار مهم‌تر برای استفاده روزمره است، به حدود 16000 IOPS محدود می‌شود، در حالی که درایوهایی مانند Samsung 980 Pro می‌توانند تا 22000 IOPS در اینجا برسند. با این حال، این اعداد ممکن است با سیستم عامل بالغ تر در محصولات حمل و نقل بهبود یابد.

PS5026-E26 فیسون اولین کنترلر PCIe 5.0 آن است و با دو هسته ARM Cortex-R5 و سه شتاب دهنده اختصاصی CoXProcessor 2.0 عرضه می شود. این بر روی گره فرآیند 12 نانومتری TSMC ساخته شده است و از حافظه فلش TLC و QLC NAND با سرعت انتقال داده تا 2400 MT/s پشتیبانی می کند.

همچنین شایان ذکر است که به نظر می رسد نمونه مهندسی Phison از فرم فاکتور M.2 2580 کمی عریض تر استفاده می کند، به طوری که امروزه اکثر SSD های M.2 از 2280 استفاده می کنند (دو رقم اول نشان دهنده عرض است، در حالی که دو رقم آخر نشان دهنده طول است). این پهنای اضافی ممکن است این SSD های جدید را با مادربردهای قبلی ناسازگار کند، اگرچه شک دارد که کسی برای یک SSD پریمیوم PCIe 5 هزینه کند و عملکرد آن را با استفاده از آن در یک پلت فرم قدیمی محدود کند.

انتظار می رود SSD های مبتنی بر E26 در اواخر سال جاری با عرضه مادربردهای سری 600 AMD به بازار عرضه شوند.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا