سرور مجازی
تکنولوژی

خرید جدید ترین سرور اچ پی (1401)

بخش وسیعی از قابلیت‌های یک شبکه به سرور به عنوان عنصر اصلی شبکه مرتبط می‌شود. بنابراین انتخاب بهترین سرور برای شبکه‌های سازمانی،‌ بسیار حائز اهمیت است. اگر به دیتابیس‌های بزرگ‌ در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نگاهی بیندازید متوجه حضور پررنگ HP در سخت‌افزارهای موجود در دیتاسنتر سازمان خواهید شد. کمپانی HP به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار در جهان مطرح است و در میان تمام سخت‌افزار‌هایی که HP که توسط بازار عرضه کرده‌است که از جمله می‌توان به سوئیچ، رک، ذخیره‌ساز و نیز سرور و تجهیزات دیگر اشاره کرد.

قیمت رقابتی سرورهای HP‌ تنها یکی از مواردی است که باعث محبوبیت سرورهای این برند در سراسر جهان شده است. مزایای دیگر سرورهای HP که باعث برتری سرورهای این برند شده‌اند خرید سرور  hpرا در لیست پرفروش‌ترین سرورهای دنیا قرارداده‌اند، عبارتند از:  

  • استفاده از فناوری‌های نوآورانه
  • قدرت و سرعت بالا و استفاده از قابلیت مدیریتی iLO
  • بهره‌مندی از سیستم عامل Open Source
  • دارای قیمت رقابتی با سایر برندها
  • قابلیت رشد و شتاب‌بخشی به تجارت و درنتیجه سودآوری بیش‌تر
  • قابل ارتقا به موازات رشد نیازهای کسب و کاری
  • قابلیت اطمینان بالا و در نتیجه کاهش ریسک
  • اجرای مجازی‌سازی با هزینه و پیچیدگی‌ کم‌تر
  • دریافت لایسنس‌های برنامه‌های مختلف با هزینه پایین
  • قابلیت کاهش زمان و هزینه مدیریت سرویس‌ها با استفاده از کاهش تعداد سرورها
  • کاهش زمان  Downtime‌(با امکان تست و ارائه کلیه قطعات داخلی سرور HP توسط خود HP) و بهینه‌سازی هزینه‌های مصرف برق
  • ارائه امنیت بالاتر و نیز قابلیت تست توسط کاربر
  • امکان پشتیبانی از طریق وب و اپلیکیشن
  • بهره‌مندی از قابلیت مدیریت از راه دور
  • توجه HP به تجربه کاربران سرورهای خود به صورت مداوم و به کارگیری آن‌ها برای ارتقای کیفیت محصولات خود

HP با توجه به نیازهای کسب‌و‌کاری کاربران خود، انواع مختلفی از سرور را به بازار عرضه کرده است . سرورهای پرولیانت HP در سه نوع سرور تیغه‌ای (Blade)، رکمونت (Rack) و ایستاده (Tower) ارائه شده اند.

در میان سه نوع گفته شده، سرورهای مدل رکمونت (قابل نصب در رک) که به اختصار سرور DL نامیده می‌‌شوند، بیش از سایر سرورها با استقبال مواجه شده است به طوری که پرفروش‌ترین مدل سرور HP در ایران و جهان نیز سرور HPE ProLiant DL380 معرفی شده است.

نوشته های مشابه

در ادامه به بررسی سرورهای DL به عنوان بهترین مدل سری پرولیانت سرورهای HP پرداخته می‌شود.

نگاهی به سرورهای رکمونت اچ‌پی (HPE ProLiant DL Servers)

فروش انواع سرور HP با قابلیت نصب در رک (HP ProLiant Rack Servers DL) که با هدف برقراری تعادل بین توان پردازش و نیز فضای لازم برای نصب عرضه شده‌اند.

ویژگی‌های سرورهای رکمونت اچ‌پی (HPE ProLiant DL Servers)

  • پشتیبانی از قابلیت انعطاف‌پذیری با وجود حجم کم
  • مناسب برای نصب و راه‌اندازی چند سرور
  • ارائه شده در مدل Rack و Cluster
  • قابل استفاده در مراکز داده
  • بهره‌مندی از توان محاسباتی بالا و در نتیجه امکان انجام تراکنش‌ها با سرعت بالاتر
  • مناسب برای شرکت‌های مجهز به اتاق سرور و رک
  • قابلیت ارائه مجازی‌سازی قوی
  • امکان استفاده از استوریج به‌صورت مجزا

شرکت ساپراصنعت، مدل‌های سرور محبوب سری DL از سرورهای HP را در سری‌های 100، 300 و 500 برای فروش، نصب و نیز راه‌اندازی و پشتیبانی در اختیار مشتریان خود با قیمتی مناسب، قرار می‌دهد.

بررسی مدل‌های عرضه شده در سری‌های مختلف سرورهای رکمونت اچ‌پی:

سری100:

  • HPE Proliant DL120 G9: سرور تک یونیته که با بهره‌مندی از یک پردازنده می‌تواند گزینه مناسبی برای مجازی‌سازی باشد، ‌به خصوص زمانی که با محدودیت بودجه برای خرید لایسنس مواجه هستید.  
  • HPE Proliant DL160 G9: این سرور به عنوان جایگزینی برای نسل 8 سرورهای DL380e به بازار عرضه شده است. این سرور با ارائه کارایی، قابلیت اطمینان و نیز کنترل و مانیتورینگ عالی می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای کسب‌وکاری محیط‌های کوچک تا بزرگ حتی به اندازه مراکز داه باشد. شرکت ساپراصنعت امکان فروش و پشتیبانی سرورهای DL160 نسل ۱۰ را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌هد.
  • HPE Proliant DL180 G9: این سرور با بهره‌مندی از ترکیبی از کارایی بالا و قیمت مناسب از قابلیت پشتیبانی از بسیاری از ذخیره‌‌سازها برخوردار است. نسل 10 این سرور (DL180 G10) نیز توسط شرکت ساپراصنعت به فروش می‌رسد و پشتیبانی می‌شود.

سری 300:

  • HPE Proliant DL360 G9: این سرور یک یونیته است و با به کارگیری پردازنده اینتل زئون از توانایی انجام کارهای سنگین و مهم برخوردار است. نسل 10 این سرور (DL360 G10) نیز توسط شرکت ساپراصنعت به فروش می‌رسد و پشتیبانی می‌شود.

HPE Proliant DL380 G9:  در میان سرورهای سری DL، بالاترین تنوع را سرورهای DL380 به خود اختصاص داده‌اند. همزمان با رشد کسب و کارها، می‌توان با ارتقای سرور نیازهای کسب و کاری را تأمین کنند. این به آن معناست که  تمام کسب و کارها فارغ امیزان بودجه خود، قادر به خرید این سرور هستند. پشتیبانی از هاردهایی با ویژگی‌های جدید و نیز مدیریت از راه دور، از ویژگی‌های این سرور است که  بالاترین کارایی را با کمترین مصرف انرژی فراهم می‌سازد. افزون بر آن بهره‌مندی از تکنولوژی Silicon Root of Trust امنیت بسیار ویژه‌ای را به این سرور بخشیده است. این سرور با به کارگیری پردازنده‌های سری اول مقیاس‌پذیر اینتل زئون افزایش 71 درصدی کارایی را ارائه می‌دهد. ضمن آن‌که می‌تواند از نسل دوم این پردازنده‌های مقیاس‌پذیر، نیز پشتیبانی کند و همین امر ، افزایش کارایی تا 60 درصد را در مقایسه با CPUهای نسل قبلی یعنی V4 به دنبال دارد. در ضمن تعداد هسته‌ها نیز با 27 درصد افزایش همراه بوده است. موضوع بسیار حائز اهمیت دیگر که این سرور را به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرور در دنیا مطرح کرده است، به‌کارگیری چیپ مدیریتی HPE iLO5  است که موجب ارتقای مدیریت در سرورهای نسل 10 اچ‌پی (HPE G10 Servers) شده است. در این سرور با استفاه از ابزار مدیریتی iLO5 دسترسی Out of Band امکان‌پذیر می‌شود و امکان دسترسی از راه دور به سرور را به کمک یک مرورگر استاندارد، برای شما فراهم می‌سازد. قابلیت‌های جدیدی به کمک iLO5 فراهم شده است و ضمن ساده کردن داشبورد، قادر خواهید بود خلاصه‌ای از وضعیت سیستم را مشاهده کنید. ضمن آن‌که در راه‌اندازی و بوت سرور از نقش بسیار مهمی برخوردار است و علاوه بر نصب ساده، مانیتورینگ سلامت سیستم و هم‌چنین بررسی شرایط برق و دما برایتان امکان‌پذیر خواهد بود.  

  • قیمت سرور g10: این سرور دوپردازنده‌ای HPE ProLiant DL80 G10 ، که از قابلیت‌های امنیتی چشم‌گیری برخوردار است که در کنار پشتیبانی از حافظه و رم حداکثری همراه با با بهره‌مندی از ویژگی‌های مدیریتی ویژه، ایمن‌ترین و بهترین سرور پرفروش در سطح دنیا محسوب می‌شود. در این سرور نیز همانند سایر سرورهای ارائه شده توسط شرکت HPE در نسل 10، امکان همکاری با پردازش‌های ابری برای کاربران فراهم شده است.

سری 500:

  • HPE Proliant DL560 G9: اگر به مجاز‌ی‌سازی نیاز داشته باشید و در عین حال سروری با ابعاد مناسب لازم داشته باشید که برای حجم‌های گوناگون مراکز داده مناسب باشد، سرور DL560 می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل محسوب شود. نسل 9 سرور HPE DL560، 4 سوکته است که قادر است قابلیت اطمینان بالا و نیز مقیاس‌پذیری بیش‌تری را ارائه دهد. این سرور به منظور مجازی‌سازی، پردازش کسب‌وکار و نیز برنامه‌های کاربردی پردازش داده در  مقیاس بالا در فضایی که کارایی و فضای مرکزداده بسیار حائز اهمیت باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است و بیش‌ترین کارایی را خواهد داشت. لازم به ذکر است نسل ۱۰ این سرور (DL560 G10) نیز توسط شرکت ساپراصنعت به فروش می‌رسد و کلیه خدمات آن از جمله: نصب، راه‌اندازی و نیز پشتیبانی توسط کارشناسان متخصص ما به مشتریان محترم ارائه خواهد شد.
  • HPE Proliant DL580 G9:  برخورداری از بالاترین ویژگی‌های امنیتی، موجب شده است که این سرور  برای سازمان‌هایی که مأموریت کسب و کاری خطیر و بسیار مهم دارند، و نیز سازمان‌هایی که در زمینه هوش تجاری قعالیت می‌کنند و هم‌چنین برای پایگاه‌های داده بهترین انتخاب باشد. این سرور با پشتیبانی از 4 پردازنده می‌تواند کارایی و قابلیت اطمینان و دسترس‌پذیری بالا را علاوه بر امکان مجازی‌سازی، فراهم کند. لازم به ذکر است نسل 10 این سرور (DL580 G10) نیز توسط شرکت ساپراصنعت به فروش می‌رسد و کلیه خدمات آن از جمله، نصب، راه‌اندازی و نیز پشتیبانی توسط کارشناسان زبده ما به مشتریان محترم ارائه می‌گردد.

کارشناسان ما در ساپراصنعت تلاش می‌کنند که با تخصص و تجربه خود به شما را در انتخاب سرور HP مناسب کسب و کار خود کمک کنند.

متأسفانه محبوبیت برند HP، رواج قطعات تقلبی آن را به خصوص دربازار ایران به دنبال داشته است که به دلیل کیفیت نامناسب آن‌ها باعث کاهش طول عمرآن‌ها می‌شود. قیمت پایین این قطعات تقلبی وسوسه‌انگیز است و در نتیجه می‌تواند مشتریان را به اشتباه بیندازد.در صورتذ به کارگیری قطعات تقلبی در سرور باید منتظر خرابی‌های مدام در سرور باشیم که منجر به از بین رفتن اطلاعات می‌شود. بنابراین لزوم مشورت با کارشناسان و مشاوران در قسمت فروش HP بیش از پیش مشخص می‌شود.

کارشناسان ما در ساپراصنعت متوجه اهمیت این موضوع با توجه به هزینه‌ای که بابت سرور پرداخت می‌کنید، هستند و ضمانت در خرید سرور HP، را مدنظر قرار می‌دهند. در زمان خرید سرورهای HP به مدت ضمانت، شرایط و نیز محل ارائه آن توجه کنید. شرکت ساپراصنعت با بهره‌مندی از متخصصان و مشاوران در بخش فروش و پشتیبانی، شما را در انتخاب سرور مناسب با ارائه ضمانت معتبر، یاری می‌رسانند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا