سرور مجازی
اینترنت

ایلان ماسک اینترنت را به مناطق روستایی برزیل می‌برد

استارلینک، متعلق به ایلان ماسک، از همکاری با دولت برزیل برای بهره‌برداری از ماهواره‌ها در جنگل‌های بارانی آمازون خبر داد.

این میلیاردر ادعا می‌کند استارلینک که سیستمی فضایی برای ایجاد دسترسی به اینترنت در مناطق فاقد خدمات [اینترنتی] جهان است، به اتصال هزاران مدرسه دورافتاده در مناطق روستایی و همچنین نظارت و محافظت از جنگل‌های بارانی آمازون کمک خواهد کرد.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از ایندیپندنت، مدیر اسپیس اکس و تسلا در توییتی نوشت:«از حضور در برزیل برای راه‌اندازی استارلینک برای ۱۹ هزار مدرسه بدون پوشش شبکه‌ای در مناطق روستایی و نظارت بر محیط‌ زیست آمازون بسیار هیجان‌زده‌ام!»

این میلیاردر که در حال حاضر در حال مذاکره برای خرید رسانه اجتماعی توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار است، برای گفت‌وگو درباره حفاظت از آمازون و اتصال روستاها به اینترنت با ژاییر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل، ملاقات کرد.

این سفر در حالی انجام شد که ماسک با قاطعیت از خود در برابر اتهام‌ آزار جنسی مهماندار جت خصوصی در پرواز سال ۲۰۱۶ به لندن، دفاع کرد.

جنگل‌های بارانی آمازون یکی از غنی‌ترین مناطق کره زمین از نظر تنوع زیستی‌اند و درختان آن به دلیل جذب دی‌اکسید‌کربن، در کاهش سرعت تغییرات اقلیمی، اهمیت زیادی دارند.
 

برای راه‌اندازی استارلینک در ۱۹ هزار مدرسه دورافتاده در مناطق روستایی و نظارت بر محیط زیست آمازون در برزیل بسیار هیجان‌زده‌ام! 

— ایلان ماسک (@elonmusk)  ۲۰ مه ۲۰۲۲
 

 

“همین الان با @elonmusk صحبت کردم که به دعوت وزیر @fabiofaria از برزیل دیدن کرد. در کنار موضوع‌های دیگر، در مورد ایجاد ارتباط، سرمایه‌گذاری، نوآوری و استفاده از فناوری برای تقویت حفاظت از آمازون و تحقق پتانسیل اقتصادی برزیل صحبت کردیم.”

— ژایر ام. بولسونارو (@jairbolsonaro)  ۲۰ مه ۲۰۲۲ 

جنگل‌زدایی در آمازون در دوران این رئیس‌جمهوری راستگرای برزیل که در سال ۲۰۱۹ با وعده توسعه آمازون به قدرت رسید، اوج گرفت و نگرانی‌های جهانی در مورد تخریب آن نادیده گرفته شد. دولت بولسونارو از همان زمان، استخراج معادن، دامداری و قطع درختان در جنگل‌های بارانی را تقویت کرد.

بنا بر داده‌های رسمی، در پایان سال گذشته، جنگل‌زدایی در آمازون با جهشی ۲۲ درصدی طی یک سال به بالاترین حد خود در ۱۵ سال گذشته رسید. سپس در ژانویه، داده‌های جدید ماهواره‌ای نشان داد که تنها در یک ماه، حدود ۱۶۶ مایل‌مربع (حدود ۵۰ هزار هکتار) از این جنگل‌ها نابود شده‌اند؛ یعنی بیش از پنج برابر تعداد درختان قطع‌شده در مدت مشابه سال قبل.

برزیل هفتمین ذخایر بزرگ لیتیوم در جهان را دارد. تسلا سال گذشته تمایلش به استفاده از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات در خودروهای الکتریکی‌ خود را اعلام کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا