سرور مجازی
zoomit

اپل تأیید کرد که آیفون به درگاه USB-C مجهز می‌شود: «مجبوریم از قوانین تبعیت کنیم»

وال‌استریت ژورنال در رویداد Tech Live 2022 میزبان کریگ فدریگی و گرگ جازویاک، دو نفر از چهره‌های سرشناس اپل بود. فدریگی در مصاحبه‌ی کوتاهش با وال‌استریت ژورنال از امکان هم‌زیستی تبلیغات آنلاین و حریم خصوصی گفت و جازویاک تأیید کرد که اپل با تبعیت از قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا، سرانجام با درگاه منسوخ لایتنینگ در آیفون خداحافظی می‌کند.

درحالی‌که تقریباً تمامی گوشی‌های امروزی به درگاه مدرن و پرسرعت USB-C مجهز شده‌اند، اپل همچنان به دلایلی واضح روی استفاده از لایتنینگ پافشاری می‌کند. با وجود مقاومت طولانی‌مدت اپل دربرابر پذیرش USB-C، ظاهراً این شرکت به ناچار مجبور است این درگاه را به آیفون اضافه کند.

اتحادیه‌ی اروپا از ماه‌ها پیش به‌طور جدی فرایند تصویب لایحه‌ی جدیدی را شروع کرده،‌ لایحه‌ای که به موجب آن تا اواخر سال ۲۰۲۴ تمامی گوشی‌های جدیدی که در بازار عرضه می‌شوند باید درگاه USB-C داشته باشند.

گرگ جازویاک، قائم‌مقام ارشد بازاریابی جهانی اپل، در گفت‌و‌گو با وال‌استریت‌ ژورنال اعلام کرد: «بدیهی است که مجبور خواهیم شد [از قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا] تبعیت کنیم.» بدین ترتیب انتظار داریم آیفون ۱۵ که در سال آینده‌ی میلادی از راه می‌رسد، به درگاه USB-C مجهز باشد.

قانون جدید اتحادیه‌ی اروپا در عمل محدود به ۲۷ کشوری است که عضو این اتحادیه‌اند، اما قطعاً به‌صورت بین‌المللی روی دستگاه‌ها اثر می‌گذارد، چون برای شرکت‌ها چندان به‌صرفه نیست که دستگاه‌هایشان را با درگاه و قطعات متنوع در بازارهای مختلف عرضه کنند.

خبرنگار وال‌استریت ژورنال در ادامه تلاش کرد جازویاک را برای ارائه‌ی جزئیات بیشتر، خصوصا درباره‌ی تجهیز آیفون به درگاه USB-C به‌صورت بین‌المللی، تحت فشار بگذارد،‌ اما او در پاسخ گفت: «شما در تلاشید من را وادار به پیش‌بینی آینده کنید.» تحلیلگران می‌گویند که بعید است اپل صرفاً در اروپا به USB-C مجهز شود.

تجهیز آیفون به USB-C بدیهی است، اما به احتمال زیاد اپل پس از انجام این کار تلاش می‌کند که خودش را تابع قوانین اتحادیه‌ی اروپا نشان ندهد و در عوض مواردی مثل سرعت زیاد و سازگاری گسترده‌ی USB-C با انواع شارژرها را به‌عنوان دلیل اصلی مهاجرت به این درگاه عنوان کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • کابوسی برای اپل؛ پارلمان اروپا استفاده از درگاه شارژ واحد USB-C را اجباری کرد
  • آیا آیفون ۱۵ صرفاً در اروپا به درگاه USB-C مجهز می‌شود؟

بن وود، تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی CCS Insight، مدتی پیش دررابطه‌با قانون جدید اروپا گفته بود: «بدیهی است که اپل باید تسلیم شود و در آیفون ۱۵ که سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد سراغ استفاده از درگاه USB-C برود. اپل پیش‌تر USB-C را در مک بوک و آیپد استفاده کرده، بنابراین عملاً مهاجرت این شرکت به درگاه USB-C از همین حالا در جریان است.»

بلومبرگ بهار امسال در گزارشی اختصاصی مدعی شد که اپل مشغول آزمودن مدل‌هایی از آیفون با درگاه USB-C است،‌ اما آیفون‌های مجهز به این درگاه در سریع‌ترین حالت ممکن تا سال ۲۰۲۳ از راه نمی‌رسند.

قانون‌گذاران اروپایی از حدودا ۱۰ سال پیش مشغول کار روی قانون مربوط به درگاه USB-C بوده‌اند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا