سرور مجازی
اقتصادی

جاماندگان یارانه جدید چند نفر هستند؟

به گزارش دیتاسنتر من، نام‌نویسی جاماندگان یارانه جدید همچنان ادامه دارد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها همزمان به ثبت درخواست معترضان مشغولند.

به موازات این بررسی تا انتهای هفته گذشته یارانه اردیبهشت بخشی از معترضان به صورت مشروط پرداخت شد. این گروه از شهروندان تا زمان اتمام بررسی دادخواست و قطعی شدن استحقاق دریافت، حق خرج کردن آن را ندارند.

این وضعیت درحالی است که با گذشت یک هفته از شروع خرداد، هنوز موعد برداشت یارانه نقدی این ماه نامشخص است.

ماه گذشته که دولت برنامه اصلاح ارز ترجیحی را آغاز کرد، به حساب شهروندان مستحق دریافت یارانه علی‌الحساب برای ماه‌های اردیبهشت و خرداد واریز شد.

این گروه از شهروندان که در دهک‌های اول تا نهم بودند از بیست و یکم اردیبهشت مجاز به خرج کردن واریزی اردیبهشت شدند اما همچنان حق برداشت از یارانه خرداد را ندارند.

پیگیری انجام شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که هنوز زمان دقیق و قطعی برداشت واریزی خرداد روشن نیست اما به احتمال زیاد تا فرا رسیدن این موعد دست‌کم وضعیت بخش قابل توجهی از جاماندگان برای دریافت یارانه جدید روشن می‌شود.

به بیان دیگر دولت در نظر دارد به تمامی شهروندان مستحق دریافت تسهیلات حمایتی، همزمان امکان برداشت از واریزی خرداد را بدهد.

آخرین وضعیت ثبت درخواست جاماندگان

از سوی دیگر حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اظهاراتی جدید باردیگر ۹۰ درصد مردم ایران ار مستحق دریافت یارانه جدید دانست.

وی همچنین افزود: ۸۰ درصد کسانی که در گذشته پولی از این بابت نمی‌گرفتند از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواستار دریافت این تسهیلات حمایتی شدند.

به گفته عبدالملکی این دسته بالغ بر هفت میلیون نفر بودند اما تاکنون بالغ بر پنج میلیون نفر از این افراد دادخواست دریافت ثبت کردند.

به نظر می‌رسد، وضعیت یارانه‌بگیری افراد چیزی فراتر از ابزاری برای تفکیک دهک‌بندی درآمدی جامعه باشد. دست کم در مقررات مربوط به پرداخت وام‌های بدون ضامن از حساب یارانه اشخاص به عنوان یکی از وثیقه‌های مورد قبول سیستم بانکی یاد می‌کند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا