سرور مجازی
فضای مجازی

اسپیس ایکس اجازه استفاده از استارلینک در وسایل نقلیه را گرفت

سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس (استارلینک) پس از اینکه کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) روز پنجشنبه به این شرکت اجازه داد تا سرویس وای فای استارلینک خود را برای وسایل نقلیه ارائه دهد، رسماً برای گوشی‌های هوشمند فعال می‌شود. البته اسپیس ایکس قبلاً اینترنت خانگی Starlink را نیز ارائه می‌داد که در اکتبر گذشته نسخه بتا آن را کنار گذاشت.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در نامه مجوز خود نوشت: “ما با شرکت اسپیس ایکس موافقیم که منافع عمومی با اعطای شرایط به درخواست‌های آنها، منتفع خواهد شد. “

مجوز یک کلاس جدید از پایانه‌ها برای سیستم ماهواره‌ای اسپیس ایکس، دامنه قابلیت‌های پهنای باند را برای پاسخگویی به تقاضا‌های رو به رشد کاربران که اکنون به اتصال در حین حرکت نیاز دارند، گسترش می‌دهد.

استارلینک

البته استارلینک حتی قبل از تصمیم FCC، گسترش فضای زمینی خود را شروع کرده بود. اسپیس ایکس همچنین اخیراً اعلام کرده است که با شرکت دلتا و خطوط هوایی هاوایی همکاری می‌کند تا به طور بالقوه این خدمات را در هواپیما‌های خود ارائه دهند.

اسپیس ایکس و ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت در ماه‌های اخیر با ارائه یک “پل اینترنتی” به دولت اوکراین، به این کشور کمک کردند.


بیشتر بخوانید

  • تجهیز کشتی‌های کروز به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا