سرور مجازی
تکنولوژی

ادعای نماینده مجلس: قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد

عضو کمیسیون صنایع مجلس به نقل از رئیس سازمان توسعه و تجارت مدعی شد قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد. طهماسبی عقیده دارد مردم واردات خودرو را به آیفون ترجیح می‌دهند.

به نظر می‌رسد همچنان حواشی پیرامون واردات آیفون ادامه دارد. جدیدترین اظهار نظر در این باره، شایعات قبلی مبنی بر اختصاص ارز واردات آیفون به واردات خودرو را تایید می‌کند.

«فرهاد طهماسبی»، نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با ایسنا اظهار داشت که از قول رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیده است که قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد:

«این موضوع را از «علیرضا پیمان پاک»، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد می‌فروختند. بنابراین به‌جاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.»

نوشته های مشابه

طهماسبی معتقد است مردم نیز واردات خودرو را به آیفون ترجیح می‌دهند.

او با بیان اینکه ممکن است بعضی از کارشناسان مخالف این کار باشند، گفت: «اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برندهای دیگر برود، این اقدام چندان صحیح نیست. آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌کند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است.»

گفتنی است ابتدای خرداد ماه با اعلام تغییر گروه کالایی آیفون در سامانه تخصیص ارز واردات، شائبه‌ای جدی برای ممنوعیت واردات این گوشی شکل گرفت. این در حالی است که اواخر اردیبهشت ماه نیز تصویری غیررسمی از نامه وزیر صمت در خبرگزاری‌ها انتشار یافته بود که فاطمی امین از لزوم جایگزینی ارز واردات آیفون با خودرو سخن گفته بود.

تصویری که بورس نیوز منتشر کرده بود و بند پایانی آن می‌تواند شایعه ممنوعیت دایمی گوشی آیفون را تقویت کند.

با توجه به اینکه تاریخ این نامه به اواخر فروردین ماه باز می‌گردد، مشخص نیست نقل قول صورت گرفته از رئیس سازمان توسعه و تجارت نیز به همان تاریخ باز می‌گردد یا خیر.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت و انجمن واردکنندگان موبایل از حل مشکل ثبت سفارش آیفون خبر داده بودند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا