سرور مجازی
فضای مجازی

آزادراه منجیل-رودبار به پیشرفت 70 درصدی رسید

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در جریان بازدید از تونل منجیل-رودبار اظهار کرد: این بخش از مسیر، یعنی حلقه باقی مانده از آزادراه قزوین-رشت یکی از معضلات ترافیکی در راه‌های کشور بود و مردم عزیزی که از این مسیر عبور می کردند ساعت‌ها در ترافیک می‌ماندند. این معضل باعث شده بود که هم مردم محلی آسیب و آزار می‌دیدند و هم کسانی که عبور می کردند.

وی ادامه داد: با لطف الهی و همتی که دست‌اندرکاران پروژه داشتند، کار فشرده بسیار منظمی برای اجرای یکی از پروژه‌های فاخر مهندسی کشور انجام شد که این 8/3 کیلومتر باقی مانده نیز عمدتا با احداث پل و تونل به اجرا درآمد. امروز این پروژه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اسلامی با بیان اینکه پروژه در زمان بندی خود پیشرفت کرده و عملکرد مثبت و خوبی داشته است، افزود: این بخش از آزادراه قزوین-رشت نیز در چند ماه آینده به بهره برداری رسیده و این گره بزرگ ترافیکی باز می‌شود. در این مسیر هم دسترسی‌های محلی برای نیاز مردم منجیل و رودبار در نظر گرفته شده و هم مسیر به گونه‌ای طراحی شده که ارتباط مداوم و پیوسته را برای مردمی که از آزادراه منجیل-رودبار عبور می‌کنند، تسهیل کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به دلیل شکل گرفتن زندگی مردم منجیل و رودبار در پیرامون رودخانه، احداث این مسیر بسیار دشوار بوده است، گفت: توانستیم با طراحی پل و تونل بر این مشکل غلبه کنیم. از 8.3کیلومتر مسیر، 5 کیلومتر را پل و تونل تشکیل می‌دهد. این مسیر با حداقل آسیب به محیط زیست و حداکثر فرصت از فضای آزاد در حاشیه رودخانه طراحی و اجرا شد.

وی ادامه داد: زمانبندی این پروژه 27 ماه بود. از زمانی که رییس جمهور در افتتاحیه راه آهن دستور آغاز احداث این مسیر را داد، با در نظر گرفتن زمانی که برای عقد قرارداد و آزادسازی اراضی صرف شد، 20 ماه کار فشرده انجام شده است. حسن این پروژه این است که بر خلاف همه پروژه‌های بزرگی که به صورت سنواتی در آمده، با وجود همه ویژگی‌های فنی در زمانبندی خود اجرا شده است. انشاالله در چند ماه آینده باقی عملیات هم به اتمام می‌رسد و مردم نیز می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

اسلامی افزود: تامین اعتبار این پروژه انجام شده است. اگر که احداث کل این مسیر به ارزش زمان خود حدود 900 میلیارد تومان هزینه داشت، همان حدود نیز باید برای احداث این 8 کیلومتر هزینه شده است و این دو هزینه از منظر دفتری شبیه هم است. طبیعتا اگر این کار زودتر انجام می شد، هزینه کمتر بود، اما تاخیر زمانی در آغاز این پروژه باعث شد که به لحاظ دفتری به اندازه اصل پروژه هزینه کنیم.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا