سرور مجازی
اقتصادی

پییش‌بینی بورس امروز/ ۵ سیگنال جدید برای سهامداران بورس

به گزارش دیتاسنتر من، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت از سطح یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد رسید و افت ۰٫۹ درصدی را تجربه کرد.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس درباره مشکلات ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها خصوصا تپسی گفت: اصولا در بازار سرمایه هر کار اولی، چالش‌های خودش را دارد چرا که منافع عموم درگیر است. جلسات مختلفی در مورد عرضه تپسی نیز در حال برگزاری است و ارکان عرضه و روش عرضه در حال تبیین است.(سنا)

عرضه استارتاپ‌ها در بورس می‌تواند گردش نقدینگی و تنوع شرکت‌ها در این بازار افزایش دهد.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی از برقراری مذاکرات برای عرضه بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و تاکید کرد: سهم دولت از این دو باشگاه تا شهریورماه به کمتر از ۵۰ درصد می رسد. (ایسنا)

کاهش سهم دولت و ورود کامل این دو باشگاه به بازار سرمایه به نفع اقتصاد و بورس است.

روند جدید برای اعتماسازی در بورس

امیرمهدی صبایی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده به‌زودی مبلغ مربوط فروردین و اردیبهشت‌ امسال صندوق توسعه ملی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز خواهد شد.(ایرنا)

واریز این پول در بلندمدت، اعتماد سهامداران نسبت به بورس را افزایش می‌دهد.

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت نیز اعلام کرد که شوینده‌ها مجوز افزایش قیمت نگرفته‌اند و باید با قیمت‌های قبلی عرضه شوند.(صداوسیما)

افزایش قیمت محصولات شوینده، می‌تواند قیمت سهام این شرکت‌ها را صعودی یا نزولی کند. اگر با افزایش قیمت، میزان خرید مردم کاهش پیدا نکند، سودآوری شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما اگر این روند برعکس شود احتمالا شرکت‌های شوینده با زیان مواجه شوند.

فاطمی امین وزیر صمت در مورد واگذاری سهام ایران‌خودرو و سایپا گفت: برای قیمت‌گذاری ارزش این بلوک در مرحله اول قیمت‌گذاری املاک سایپا انجام می‌شود که از سه ماه قبل آغاز شده و روزهای پایانی قیمت‌گذاری را طی می‌کند. در حال حاضر ۳۰۰ کارشناس رسمی در مورد قیمت‌گذاری و ارزش بلوک سایپا فعالیت می‌کنند. بعد از اینکه آگهی اول منتشر شود، خریداران معرفی خواهند شد و اگر خریدار داشت، ظرف بیست روز از طریق بازار سرمایه ارائه می‌شود. (ایرنا)

عرضه خودرو در بورس کالا رانت این حوزه را کاهش و به قیمت آن متعادل می‌سازد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا