سرور مجازی
امنیت

گوگل نقصان امنیتی بزرگ بیومتریک گوشی‌های پیکسل را رفع کرد

گوگل نقصان امنیتی بزرگ بیومتریک گوشی‌های پیکسل را رفع کرد

در گذشته احرازهویت بیومتریک در گوشی‌های پیکسل با محدودیت مواجه بوده است.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از زد‌دی‌نت، زمانی که گوگل برای اولین بار باز کردن قفل اثر انگشت جلویی را معرفی کرد، بسیار آهسته و کند بود. اما بعدها، این شرکت این مشکل را برای پیکسل 7 حل کردند. در همان زمان، برخی از اپ‌ها از Face Unlock استفاده می‌کردند، در حالی که برخی اپ‌های دیگر امکان استفاده از آن را نداشتند.
 
این امر به ویژه در مورد اپ‌های بانکی که فقط قادر به باز کردن قفل اثر انگشت هستند، صادق بود.
 
خوشبختانه، در پیکسل 8، همان اپ‌ها می‌توانند از قابلیت Face Unlock استفاده کنند. این همچنین برای اپ‌های پرداخت مانند PayPal و سایر اپ‌هایی که به طور سنتی فقط با باز کردن قفل اثر انگشت کار می‌کرده‌اند نیز صادق است.
 

گوگل نقصان امنیتی بزرگ بیومتریک گوشی‌های پیکسل را رفع کرد

اما متأسفانه، این پشتیبانی گسترش‌یافته جدید از Face Unlock در اندروید 14 به طور عمومی قابل استفاده نیست، بلکه مختص دستگاه‌های پیکسل 8 است. به عبارت دیگر، اگر کاربرانی که دستگاه پیکسل قدیمی‌تر از 8 دارند، اپ‌های بانکی و پرداخت آنها همچنان به احراز هویت با اثر انگشت محدود خواهد بود.
 
چرا اینطور است؟ به احتمال زیاد Face Unlock جدید در پیکسل 8 به ترکیب تراشه امنیتی Tensor G3 و Titan M2 گره خورده است. اگرچه پیکسل 7 از همان تراشه Titan M2 استفاده می کند، اما دارای Tensor G2 است، بنابراین حدس قوی این است که این قابلیت پیکسل ۸ به تراشه Tensor 3 و نحوه عملکرد آن در ارتباط با تراشه Titan M2 مربوط باشد.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا