سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

گوردن موری T33 به عنوان مدل ارزان قیمت‌تر T50 عرضه خواهد شد

گوردن موری خالق و طراح اصلی سریع ترین خودروی قرن بیستم یعنی مک لارن F1 با تاسیس شرکتی جدید با نام خود قصد دارد تا مجددا یاد مک لارن F1 را زنده کند. این شرکت در اولین گام قرار است مدل T.50 و نسخه مخصوص پیست‌های اتومبیل رانی آن یعنی T.50s را تولید کند و پس از آن یک مدل ارزان قیمت‌تر با نام T.33 را در دستور کار خود دارد.

این مدل از نظر قوای محرکه و ابعاد ضعیف‌تر و کوچک‌تر از T50 است و با نام «Project Two» شناخته می‌شود. در حال حاضر این شرکت مشغول پیش فروش این محصول با قیمت پایین‌تر است. گرچه تولید آن محدود خواهد بود و تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.

T30 از همان ساختار مشابه با T50 بهره خواهد برد و از موتور ۳.۹ لیتری V12 ساخت شرکت کازورث نیرو خواهد گرفت اما قدرت کمتری تولید خواهد کرد. همچنین بخش نیمه هیبریدی قوای محرکه و صندلی مرکزی حذف خواهد شد (T50 همانند مک لارن F1 از ۳ صندلی بهره می‌برد و راننده در صندلی وسط قرار دارد) و این محصول تنها با دو صندلی عرضه خواهد شد.

با توجه به حذف بخش هیبریدی، فن قرار گرفته در انتهای خودرو که نقش ایجاد شرایط آیرودینامیکی بهتر را برای خودرو بازی می‌کند نیز حذف خواهد شد تا ساده ترین ساختار ممکن را داشته باشد.

انتظار می‌رود این محصول از سال ۲۰۲۳ به بعد به دست مشتریان خاص و ثروتمند آن برسد.

در حال حاضر شرکت گوردن موری سخت مشغول انجام تست های اولیه T50 است و انتظار می‌رود که تا اوایل بهار سال آینده خبرهای جدیدی از این محصول و آغاز تولید آن رسانه‌ای شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از این محصول و مدل مخصوص پیست های اتومبیل رانی می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

معرفی رسمی ابرخودرو T50؛ شاهکار جدید گوردن میوری با برچسب قیمت ۸۴ میلیارد تومانی

نگاهی به گوردن میوری T50s Niki Lauda؛ شاهکار بی‌مانند ۴.۳ میلیون دلاری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا