سرور مجازی
تکنولوژی

برودکام با خرید 61 میلیارد دلاری VMware، یکی از بزرگترین معاملات تاریخ را رقم می‌زند

برودکام در معامله‌ای بسیار گران‌قیمت، شرکت VMware را با مبلغ 61 میلیارد دلار تصاحب می‌کند. این قرارداد که به صورت پرداخت پول نقد و سهام انجام می‌شود، یکی از بزرگترین معاملات در دنیای فناوری خواهد بود و بعد از قرارداد 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیوژن بلیزارد و همچنین معامله 67 میلیارد دلاری دل و EMC قرار می‌گیرد.

برودکام که شرکت شناخته شده‌ای در زمینه طراحی و ساخت نیمه‌رساناها برای مودم‌ها، تراشه‌های وای فای و بلوتوث به حساب می‌آید، با بزرگترین معامله دنیای فناوری تا به اینجای 2022، کسب‌وکارش در دنیای نرم افزار را تقویت خواهد کرد.

برودکام با خرید VMware قدرتمندتر می‌شود

شرکت VMware که در اختیار دل قرار داشت، سال گذشته میلادی از آن جدا شد تا روی فناوری‌های محاسبات ابری و همچنین مجازی‌سازی تمرکز کند. اگر در یک دهه اخیر از ماشین مجازی استفاده کرده باشید، احتمالا از VMware استفاده کرده‌اید. همچنین احتمالا گوشی هوشمندتان به تراشه‌های برودکام مجهز شده، بنابراین محصولات این دو شرکت تقریبا در زندگی تمام افراد نقش دارند.

با توجه به این موضوع، ادغام VMware و برودکام باعث شکل‌گیری یک اتحاد قدرتمند می‌شود که روی زیرساخت‌های سازمانی و محاسبات ابری تمرکز می‌کند. در حقیقت برودکام با خرید جدیدش قدرتمندتر از همیشه خواهد شد.

نوشته های مشابه
برودکام VMware

برودکام می‌خواهد برند گروه نرم افزاری خودش را به VMware تغییر دهد و همچنین زیرساخت‌های کنونی و نرم افزار امنیتی‌اش را با VMware ترکیب کند. به گفته مدیرعامل VMware، «راغو راغورام» ترکیب این شرکت‌ها منجر به شکل‌گیری یک بازیگر مهم در بازار می‌شود:

«ترکیب دارایی‌ها و تیم بااستعداد ما با تیم نرم افزار برودکام زیر برند VMware، منجر به ایجاد یک بازیگر اصلی در بازار نرم افزارهای سازمانی می‌شود.»

این قرارداد که انتظار می‌رود در سال مالی 2023 برودکام تکمیل شود، مورد حمایت «مایکل دل» و «سیلور لیک» است که در مجموع 50 درصد سهام VMware را در اختیار دارند.

در پایان بد نیست بدانید این قرارداد اولین معامله میلیارد دلاری برودکام نخواهد بود. این کمپانی در سال 2018 با پرداخت مبلغ 18.9 میلیارد دلار، شرکت امنیت و دیتابیس نرم افزار CA Technologies را تصاحب کرد و در سال 2019 با پرداخت 10.7 میلیارد دلار، شرکت امنیتی Symantec را خرید. البته در کمتر 12 ماه بعدش، آن را با مبلغ نامشخصی به Accenture واگذار کرد. همچنین برودکام در گذشته به دنبال خرید کوالکام با مبلغ بیش از 100 میلیارد دلار بود که در این مسیر شکست خورد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا