سرور مجازی
اقتصادی

واکنش معاون اول رئیس جمهور به حادثه متروپل

به گزارش دیتاسنتر من، جزئیات سفر مخبر به آبادان برای بازدید از حادثه متروپل چه بود؟

به نقل از ایسنا، محمد مخبر در حاشیه بازدید از حادثه متروپل که امروز (۶ خردادماه) انجام شد، گفت: به دستور رئیس جمهور و دستور کتبی مقام معظم رهبری، از لحظه اول بسیج امکانات انجام شده اما به منظور بررسی کمبودها در منطقه حضور و بازدید کردم.

وی افزود: وزیر کشور، استاندار و دیگر مسئولان و دستگاه‌ها به صورت فعال در منطقه حضور دارند؛ متاسفانه تاکنون ۲۴ فوتی داشتیم و احتمال اینکه هنوز افرادی زیر آوار باشند وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور  با بیان اینکه با تمام توان کار در حال انجام است، گفت: این حادثه تاکنون ۳۷ مصدوم داشته که حال سه تا چهار نفر حاد بود که در حال بهبود هستند. امیدوارم در یکی دو روز آینده تکلیف همه چیز روشن شود.

مخبر تصریح کرد: البته کار در متروپل بسیار پیچیده است و قابل مقایسه با حادثه پلاسکو نیست. این ساختمان در بافت کوچه‌های تنگ و باریک قرار دارد و از طرف دیگر، ساختمان وضعیت بسیار بدی دارد.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد فساد گسترده‌ای بین پیمانکار، سازنده، ناظر، دستگاه‌های صادرکننده مجوز و برخی جاهای دیگر که به آن‌ها اعلام شده و عمل نکردند، وجود دارد.

مخبر با بیان اینکه  فاجعه بسیار بد و غیر قابل تحملی رخ داده است، افزود: این مسائل باید به گونه‌ای مورد رسیدگی قرار بگیرد که درسی باشد تا دیگر چنین کاری تکرار نشود.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: هنوز ساختمان‌هایی در کشور و منطقه وجود دارند که باید به سرعت به آن‌ها رسیدگی شوند که این کارها در حال پیگیری است تا احتمال وقوع چنین حوادثی به حداقل برسد.

وعده‌ها و دستورهای معاون اول رئیسی

وی در ادامه بازدید دستورات لازم برای تسریع در عملیات جستجو را صادر و تصریح کرد که عملیات جست و جو تا یافتن آخرین فرد زیرآوارمانده ادامه می‌یابد.

همچنین در این بازدید جمعی از خانواده‌های جانباختگان حادثه متروپل آبادان با معاون اول رئیس جمهور گفتگو کردند و مخبر ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار تاکید کرد که با تمام مقصران این حادثه دلخراش بدون هیچ اغماضی و به طور قاطع برخورد خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین دستورات لازم برای رسیدگی به خانواده جانباختگان حادثه متروپل آبادان را صادر کرد.

پس از این بازدید مخبر در مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران حضور یافت و مسئولان ذیربط گزارشی از اقدامات انجام شده، نحوه امدادرسانی به مصدومان در روزهای گذشته، عملیات آوار برداری و خاکبرداری، اقدامات در راستای تسریع عملیات جست و جو، مشکلات و برخی نیازمندی‌ها برای پیشرفت عملیات آواربرداری را ارائه کردند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا