سرور مجازی
اقتصادی

ریزش دو میلیونی قیمت سکه در بازار/ قیمت دلار تا چه عددی پایین می‌آید؟

ریزش دو میلیونی قیمت سکه در بازار/ قیمت دلار تا چه عددی پایین می‌آید؟

قیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۳۸۵ هزار تومان رسید که نسبت به روزهای‌ ابتدایی هفته کمی کاهش داشته است.

اما بیشترین تاثیر قیمت دلار بر بازار سکه بود. قیمت سکه امامی در هفته جاری مرز ۳۰ میلیون تومان را هم پشت سر گذاشت و به نیمه این کانال رسید.

اما امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی‌ با کاهش بیش از دو میلیون تومانی‌ به ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی هم به ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید و ربع هم با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی هم به ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد که همزمان با کاهش هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دلار در بازار، بیشترین تاثیر را قیمت سکه امامی و بهار آزادی پذیرفته و هر دو کانال قیمتی عوض کرده‌اند.

اما سوالی که وجود دارد این است که قیمت طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟ در بازار ایران این نرخ، تحت تاثیر قیمت دلار است و به نظر می‌رسد بازارساز تمام تمرکز خود را صرف این کرده که قیمت دلار را به کانال ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان برگرداند و در چند روز گذشته در این راه موفق هم بوده است.

بر این اساس اگر بازارساز بتواند قیمت دلار را باز هم کاهش دهد، قیمت طلا و سکه ظرف یکی دو هفته آینده کاهش خواهد داشت. اما این کاهش نهایتا به نحوی است که قیمت طلا و سکه را به هفته اول مهر ماه می‌رساند. چون به نظر می‌رسد که در سه تا چهار ماه گذشته قیمت طلا و ارز در کف قرار گرفته و احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

از طرف دیگر پیش بینی‌ها درباره قیمت طلای جهانی افزایشی است و احتمال می‌رود که طلا بتواند کانال ۲۰۰۰ دلاری را امسال پس بگیرد که اگر چنین شود قیمت طلای داخل هم حتما مسیر خود را از دلار جدا می‌کند و افزایشی می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا