سرور مجازی
تکنولوژی

سامسونگ ظاهرا روی تراشه اگزینوس 2300 برای سری گلکسی S23 کار می‌کند

سامسونگ پس از عرضه تراشه اگزینوس 2200 با پردازشگر گرافیکی بر پایه معماری AMD RDNA 2، هم‌اکنون در حال توسعه نسل جدید تراشه گوشی‌های پرچمدارش یعنی Exynos 2300 است. تراشه اگزینوس 2300 احتمالا در کنار نسل بعدی تراشه پرچمدار کوالکام، قلب تپنده سری Galaxy S23 سامسونگ خواهد بود.

هم‌اکنون اخبار ضد و نقیضی از تراشه‌های اختصاصی سامسونگ، یعنی سری Exynos در دسترس هستند. جدیدترین تراشه پرچمدار اختصاصی سامسونگ، Exynos 2200 است که برای اولین بار با پردازشگر گرافیکی AMD RDNA 2 و لیتوگرافی 4 نانومتری ارائه شد. اکنون در حالی که برخی گزارشات به عدم ارائه نسل بعدی تراشه‌های Exynos اشاره دارند، گفته می‌شود که تراشه اگزینوس 2300 قلب تپنده پرچمداران آینده سامسونگ خواهد بود.

تراشه اگزینوس 2300؛ قلب تپنده نسل بعدی پرچمداران سامسونگ

اگزینوس 2300

گزارش شده که سامسونگ اکنون روی دو تراشه اختصاصی جدید کار می‌کند. یکی از این تراشه‌ها، قدرت‌بخش سری گلکسی S23 خواهد بود و محصول بعدی، می‌تواند یک تراشه ضعیف‌تر برای گوشی‌های ارزان‌تر و مقرون به صرفه باشد. گفته‌ها حاکی از این هستند که اگزینوس 2300 با کد S5E9935 در پرچمداران بعدی سامسونگ به‌کار خواهد رفت. پیش‌تر تراشه Exynos 2200 با کد S5E9925 معرفی شده بود.

هنوز جزئیات تکمیلی در رابطه با این تراشه اعلام نشده اما احتمالا طی روزهای آینده شاهد افشای یک سری از اطلاعات Exynos 2300 باشیم. مهم‌ترین شائبه در رابطه با این تراشه، پیرامون استفاده مجدد از پردازنده گرافیکی بر پایه معماری AMD RDNA 2 است. با توجه به عملکرد نه چندان متفاوت این پردازشگر گرافیکی در مقایسه با رقبا، احتمالا سامسونگ دیگر روی آن سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دور از ذهن نیست که اگزینوس 2300 مجددا با همان لیتوگرافی 4 نانومتری معرفی شود. در واقع همین فرآیند ساخت 4 نانومتری هم چندان فراگیر نشده است و از سوی دیگر، لیتوگرافی 3 نانومتری همچنان به شکل عمومی قابل استفاده نیست.

به نظر شما نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار اگزینوس چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت؟

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا