سرور مجازی
تکنولوژی

اپل حقوق کارمندان خود را در چهار سال گذشته 45 درصد افزایش داده است

در پی وضعیت بحرانی بازار کار، فشار اتحادیه‌ها و همچنین افزایش نرخ تورم در آمریکا، اپل اعلام کرده که حقوق کارمندان خرده‌فروشی‌های خود را 10 درصد افزایش می‌دهد و آن را از ساعتی 20 دلار به 22 دلار می‌رساند. با احتساب 10 درصد اخیر، افزایش حقوق کارمندان این شرکت از سال 2018 و طی 4 سال گذشته تنها به 45 درصد می‌رسد.

البته در برخی مناطق حداقل حقوق بالاتر خواهد بود. سخنگوی اپل در بیانیه‌ای که برای وال استریت ژورنال ارسال کرده، به این موضوع اشاره داشته که پشتیبانی از کارمندان منجر به ارائه بهترین محصولات می‌شود:

«حمایت و حفظ بهترین اعضای تیم در جهان به ما امکان می‌دهد که بهترین و نوآورانه‌ترین محصولات و سرویس‌ها را به مشتریان خود ارائه کنیم. امسال به عنوان بخشی از برنامه بررسی عملکرد سالانه، بودجه مربوط به حقوق افراد را افزایش می‌دهیم.»

افزایش حقوق کارمندان اپل در پی شکل‌گیری اتحادیه‌ها

خبر اعلام افزایش حقوق چندین هفته پس از این اعلام شده که فروشگاه اپل استور در مریلند تبدیل به سومین فروشگاهی در ایالات متحده شد که از برنامه‌اش برای ایجاد اتحادیه کارگری خبر داد. پیش از آن، کارمندان فروشگاه‌های اپل در نیویورک و جورجیا در پی چنین کاری بودند.

نوشته های مشابه

البته این اقدامات با واکنش اپل روبه‌رو شد و کوپرتینویی‌ها با چنین کاری مخالفت کردند. به اعتقاد این کمپانی، شکل‌گیری اتحادیه‌ها منجر به قرارگیری یک سازمان جدید میان آن و کارمندان می‌شود.

اپل استور حقوق

با توجه به نرخ 3.6 درصدی بیکاری در ایالات متحده آمریکا و همچنین نرخ تورم 8.3 درصدی، کارمندان به دنبال بهترین موقعیت شغلی هستند. در این میان برخی مهندسان رده بالای شرکت‌ها که به عنوان پاداش، سهام دریافت کرده‌اند، به علت سقوط قیمت سهام شرکت‌های فناوری تحت فشار قرار دارند. بنابراین شرکت‌ها باید با رویکردهای مختلفی به دنبال جذب نیرو و حفظ آن‌ها باشند. در کنار اپل، غول‌های دیگری مانند مایکروسافت، آمازون و گوگل هم دست به چنین اقداماتی زده‌اند.

در پایان بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که رابطه میان اپل و کارمندان در چند وقت اخیر رو به وخامت گذاشته و اختلاف نظرها بیش از گذشته مشخص شده‌اند. یکی از این اختلاف نظرها مربوط به بازگشت کارمندان به دفاتر می‌شود که با وجود فشار اپل، افراد علاقه‌ای به بازگشت به دفاتر ندارند.

البته حالا که نرخ ابتلا به کرونا دوباره در آمریکا روند صعودی به خودش گرفته، اپل برنامه کاهش دورکاری را کنار گذاشته و فعلا نمی‌خواهد کارمندان روزهای بیشتری را در دفاتر سپری کنند. حالا هم با افزایش حداقل حقوق، ظاهرا تلاش‌هایش برای حفظ و جذب نیروهای جدید را افزایش می‌دهد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا