سرور مجازی
اقتصادی

قیمت جهانی نفت امروز ۶ خرداد ۱۴۰۱

به‌گزارش دیتاسنتر من به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در آسیا در روز جمعه کاهش یافت.

به نقل از تسنیم، قیمت نفت در روز گذشته در بحبوحه تمرکز سرمایه‌گذاران بر نشانه‌های کاهش عرضه جهانی نفت به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده بود‌.

دراین‌بین، یکی از مقامات مجارستان اعلام کرد کشورش به ۳٫۵ تا چهار سال زمان برای صفر کردن وابستگی خود به نفت خام روسیه نیاز دارد. از این رو، باید سرمایه‌گذاری‌های عظیمی برای تنظیم اقتصاد انجام دهد.

بنابراین تا زمانی‌ که این مسائل حل نشود، نمی‌تواند از تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا حمایت کند.

اتحادیه اروپا در این ماه تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به‌ خاطر حمله به اوکراین ارائه داد. اما تصویب آن به حمایت هر ۲۷ عضو این اتحادیه نیاز دارد. مجارستان که در خشکی محصور است، شدیداً به واردات نفت روسیه از طریق خط لوله وابستگی دارد و با این تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا مخالفت می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰٫۵ درصد کاهش به ۱۱۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳ سنت معادل ۰٫۳ درصد کاهش، ۱۱۴ دلار و ۶ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت از ابتدای سال جاری میلادی ۵۰ درصد افزایش‌یافته است.

طبق اعلام منابع اوپک، ائتلاف اوپک پلاس قصد دارد در اجلاس دوم ژوئن، ادامه روند تدریجی افزایش تولید را طبق قرارداد قبلی تصویب کند و تولید خود در ماه ژوئیه را تنها ۴۳۲ هزار بشکه در روز افزایش دهد. این ائتلاف درخواست غرب برای افزایش سریع‌تر تولید جهت کاهش قیمت نفت را رد کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا