سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

جنسیس در صدر جدول ارزیابی TXI 2021 جی دی پاور؛ رتبه اول و دوم بازار آمریکا به هیوندای و کیا رسید

جی‌دی پاور (J.D. Power) نتایج تحقیق TXI 2021 را منتشر کرد. در تحقیق امسال جنسیس خوش درخشیده و با کسب امتیاز ۶۳۴ از حداکثر ۱۰۰۰ امتیاز ممکن توانسته در رتبه اول بایستد. پس از این برند لوکس کره‌ای، کادیلاک، ولوو، ب‌ام‌و و مرسدس بنز در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

در تحقیق TXI که نام آن از عبارت Tech Experience Index اقتباس شده، میزان نوآوری، تکنولوژی‌های بکار رفته و تجربه کاربران در استفاده از آنها ارزیابی می‌شود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که مشتریان تا چه حد از تکنولوژی‌های موجود در محصولات یک برند رضایت داشته و هنگام کار با آنها کمتر دچار مشکیل می‌شوند.

محققان جی‌دی پاور در این تحقیق ۳۶ تکنولوژی را در چهار دسته ارزیابی می‌کنند. این دسته‌ها عبارتند از تجهیزات رفاهی، اتوماسیون، انرژی و پایداری و در نهایت سیستم اینفوتینمنت و ارتباطات.

آنطور که اعلام شده در تحقیق امسالT جی‌دی پاور به پاسخ‌های دریافتی از ۱۱۰,۸۲۷ نفر از مالکان خودروهای مدل ۲۰۲۱ استناد نموده و مطابق با نظرات آنها در طول ۹۰ روز اول مالکیت اقدام به رتبه‌بندی برندها کرده است.

اما نکته تامل‌برانگیز اینکه یافته‌های جی‌دی پاور گویای آنست بیش از یک سوم تکنولوژی‌های بکار رفته در خودروها، در بازه ۹۰ روز اول مالکیت بلااستفاده باقی می‌ماند! برای مثال ۶۱ درصد از نظرسنجی‌شوندگان گفته‌اند از تکنولوژی مارکت دیجیتال در خودروی خود اصلا استفاده نکرده‌اند، ۵۱ درصد هم معتقدند اصلا نیازی به این تکنولوژی نیست!

این آمار عجیب در حالی بدست آمده که خودروهای جدید بخاطر افزایش تکنولوژی‌ها و تجهیزات با قیمت بیشتری به دست مشتریان می‌رسند. به عبارت دیگر، شمار زیادی از مشتریان برای امکاناتی پول پرداخت می‌کنند که نیازی به برخی از آنها ندارند!

بد نیست اشاره کنیم در بین برندهای غیر لوکس، هیوندای با امتیاز ۵۱۹ صدرنشین جدول TXI است و کیا، نیسان، سوبارو، جی‌ام‌سی، رم و بیوک در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در انتهای جدول هم نام برندهایی مثل جیپ، مینی و میتسوبیشی به چشم می‌خورد. از میان برندهای لوکس هم آکیورا، آلفارومئو و پورشه در انتهای جدول جای گرفته‌اند.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه تسلا امتیاز کلی ۶۶۸ را در تحقیق TXI امسال کسب کرده، اما به دلیل عدم دسترسی به مشتریان این شرکت در ۱۵ ایالت، جی‌دی پاور هم تصمیم گرفته آن را در رتبه‌بندی اصلی لحاظ نکند!

اگر بخواهیم نگاهی به مدل‌ها داشته باشیم، باید بگوییم در دسته تکنولوژی‌های رفاهی دو خودروی کادیلاک اسکلید و رم ۱۵۰۰ به ترتیب در بین لوکس‌ها و غیرلوکس‌ها به رتبه اول رسیده‌اند. در دسته تکنولوژی‌ اتوماسیون این عناوین به دو مدل لکسوس IS و هیوندای النترا اعطا شده و در دسته سیستم اینفوتینمنت و ارتباطات لکسوس IS و کیا K5 به رتبه‌های اول دست پیدا کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا