سرور مجازی
zoomit

پهپاد مسابقه‌ای DJI Avata با امکان هدایت اول شخص معرفی شد

DJI پس از ماه‌ها شایعه و گزارش، سرانجام پهپاد آواتا (Avata) را رسماً معرفی کرد. این محصول در دسته‌ی مدل‌های معمولی این شرکت قرار نمی‌گیرد و عضوی از سری FPV محسوب می‌شود که برای مبتدیانی که به پهپادهای مسابقه‌ای علاقه دارند طراحی شده است. این شرکت در کنار آواتا همچنین از یک هدست جدید به‌نام Goggles 2 رونمایی کرد.

ظاهراً آواتا با ورودی‌های قبلی DJI تفاوت دارد که دلیل آن بیشتر به محافظ‌های ملخ‌های آن مرتبط است. این پهپاد اجازه می‌دهد تا با اشیا در تماس باشد اما همچنان در هوا باقی بماند. این یعنی زمان کمتری روی زمین و زمان بیشتری را در پرواز و تفریح صرف خواهید کرد. علاوه‌براین، درصورتی‌که با آواتا تصادف کنید، این محصول قابلیتی به‌نام Turtle Mode دارد که به آن اجازه می‌دهد هنگام فرود آمدن به پشت، خودش را تنظیم کند. آواتا همچنین یک دکمه‌ی ترمز اضطراری دارد که آن را هنگام پرواز متوقف می‌کند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پهپاد DJI Mini 3 Pro با قابلیت فیلم‌برداری عمودی، باتری بزرگ‌تر و قیمت ۶۶۹ دلار معرفی شد
  • DJI پهپادهای پرچم‌دار Mavic 3 و Mavic 3 Cine را عرضه کرد

به گزارش XDA، درحالی‌که می‌توان DJI Avata را با یک کنترلر معمولی هدایت کرد، این محصول از ورودی DJI Motion Controller نیز پشتیبانی می‌کند. اگرچه این کنترلر در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است، اما بسیار جذاب بوده و امکان هدایت پهپاد با استفاده از ژست‌های حرکتی را فراهم می‌کند. برای استفاده از این کنترلر می‌توان به‌سادگی آن را به جلو کج کرد تا پهپاد به‌سمت جلو حرکت کند و با چرخاندن مچ دست به چپ یا راست، پهپاد درهمان جهت می‌چرخد و بدین‌ترتیب کنترل آن با چنین روشی برای هر کاربری بسیار آسان خواهد بود.

دوربین آواتا از حسگر CMOS با ابعاد 1/1.7 اینچی بهره می‌برد و گشودگی دیافراگم لنز آن نیز f/2.8 است. این دوربین، میدان دید وسیع ۱۵۵ درجه را ارائه می‌دهد و از قابلیت ضبط ویدئو 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه نیز پشتیبانی می‌کند. این پهپاد همچنین با قابلیت‌هایی مثل RockSteady 2.0 و HorizonSteady که هردو را DJI توسعه داده است، هنگام ثبت فیلم و عکس، منظره را بدون لرزش و صاف نگه خواهد داشت. افرادی که به ثبت فیلم‌های حرفه‌ای با پهپاد علاقه دارند می‌توانند از قابلیت DJI D-Cinelike برای اعمال رنگ‌بندی حرفه‌ای روی کلیپ‌های خود بهره ببرند.

همان‌طور که اشاره کردیم، DJI به‌همراه آواتا یک هدست جدید به‌نام Goggles 2.0 معرفی کرده که وزن بسیار کمی دارد و طراحی آن نیز جمع‌وجور است. این هدست از نمایشگر microOLED با وضوح 1080p بهره می‌برد تا بهترین تجربه‌ی ممکن را هنگام هدایت پهپاد از زاویه‌ی دید اول‌شخص (FPV) ارائه دهد. اگر مجموعه هدست‌های جدید DJI نظر شما را به‌خود جلب نکرده، می‌توانید از DJI FPV Goggles V2 نیز استفاده کنید. پهپاد جدید DJI از همین حالا قابل سفارش است و قیمت آن از ۶۲۹ دلار شروع می‌شود. اگر بخواهید بسته‌ی کامل ترکیبی این محصول را خریداری کنید، قیمت آن تا ۱۳۸۸ دلار افزایش خواهد یافت.

مشخصاتپهپاد مسابقه‌ای DJI Avata FPV
حداکثر زمان پرواز۱۸ دقیقه
موقعیت‌یاب (GPS)دارد
دوربیندارد، زاویه دید ۱۵۵ درجه با وضوح 1080p
مجهز به لرزش‌گیر هیبریدی و گیمبال داخلی
پشتیبانی از قابلیت فوکوس خودکار
وزن۴۱۰ گرم
وضوح ویدئو4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه
روش هدایتکنترل از راه‌دور
حداقل عمرمفید۱۶ سال
فناوری جلوگیری از برخورد با مانعدارد (در بخش پایینی)
امکان هدایت با نمای اول شخصدارد
امکان ارتقای حافظه‌ی ذخیره‌سازیmicroSD, microSDHC, microSDXC
باتری۲۴۲۰ میلی‌آمپرساعت

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا