سرور مجازی
اخبار آی تی

افتتاح طرح‌های ملی معاونت علمی ریاست جمهوری با دستور روحانی

به گزارش ایسنا، در هفتاد و ششمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، بهره‌برداری از رصدخانه ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کاشان، طرح توسعه قوای محرکه الکتریکی اتوبوس برقی شهری دانشگاه تهران، نمایشگاه دایمی محصولات دانش بنیان صادراتی ایران ساخت در نمایشگاه بین المللی تهران از جمله طرح‌های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند که در استان های تهران، اصفهان و کرمانشاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد.

خانه‌های خلاق در کاشان، اصفهان و تهران و کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه از دیگر طرح‌های ملی هستند که امروز در جهت توسعه زیست بوم نوآوری کشور با فرمان رییس جمهوری افتتاح شد.

برای افتتاح و بهره برداری از این طرح‌ها ۳۸۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهادهای دولتی وابسته سرمایه گذاری شده است. این طرح‌ها یک هزار و ۲۳۵ نفر اشتغالزایی دارد.

رصدخانه ملی ایران به همت دانشمندان و مهندسان ایرانی به اجرا درآمده است. تمام اجزا و تجهیزات تلسکوپ و گنبد این رصدخانه ساخت ایران است و با اجرای این طرح ایران جزو ۱۰ کشور سازنده تلسکوپ در جهان قرار می‌گیرد.

ساخت تلسکوپ رصدخانه ملی ایران در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و با راه‌اندازی آن یک روند علمی نجوم در کشور شکل خواهد گرفت.

همچنین طرح توسعه قوای محرکه الکتریکی اتوبوس برقی شهری دانشگاه تهران از دیگر موارد افتتاح امروز بود. این اتوبوس در قالب پروژه ای با همکاری دانشگاه تهران و حمایت معاونت علمی در یک شرکت تولیدکننده اتوبوس متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران طراحی شده است.

۷۰ درصد قوای محرکه الکتریکی داخلی‌سازی و بومی‌سازی شده و طراحی داخل است؛ موتورهای تراکشن الکتریکی، ژنراتور، گیربکس تک سرعته درایوهای کششی، باتری پک‌های هوشمند، سیستم توان کمکی و اینورترها، سیستم توزیع انرژی الکتریکی، سیستم‌های متعدد خنک‌کاری، همه ساخت داخل و بومی‌سازی شده‌ است.

برج فناوری کرمانشاه به عنوان نماد فناوری غرب کشور است توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه احداث شده است، علاوه بر تامین فضای لازم جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور، فضای لازم برای حضور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تخصصی، دفاتر انتقال فناوری دانشگاه‌ها، نهادهای مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ نیز فراهم شده است.

سه خانه خلاق و نوآوری به نام های خانه خلاق بهزاد "ب" در تهران، خانه خلاق قزوینی‌ها در اصفهان و خانه خلاق گذر در کاشان با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ۸۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بخش دولتی در قالب وام به بهره برداری رسیدند.

با راه اندازی این ۳ خانه خلاق و نوآوری در کشور در مجموع ۹ خانه خلاق و نوآوری در کشور راه اندازی شده و فعال هستند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا