سرور مجازی
zoomit

اسنوا پردازش صوتی به زبان فارسی را به تلویزیون‌های خود اضافه کرد

چندین سال است که استفاده از دستورهای صوتی به یکی از قابلیت‌های برجسته محصولات و سرویس‌های غول‌های بزرگ فناوری دنیا تبدیل شده است. گوگل و آمازون و اپل را باید شاخص‌ترین شرکت‌هایی عنوان کرد که با تکیه بر دانش عمیق خود درزمینه‌ی هوش مصنوعی و پردازش زبان‌های طبیعی موفق شده‌اند استفاده از سرویس‌های خود یا همان دستیارهای صوتی هوشمند را در محصولات مختلف و حتی برای شرکت‌های دیگر بگنجانند.

حال اسنوا گفته است که تلویزیون‌های جدیدش را که ریموت مجهز به میکروفون دارند، همراه با پشتیبانی از دستورهای صوتی راهی بازار می‌کند. براساس اطلاعات ارائه‌شده، این سیستم می‌تواند با تشخیص فرامین صوتی به زبان فارسی که کاربر صادر کرده است، سرویس‌های مختلفی ازقبیل نمایش آب‌و‌هوا یا جست‌وجوی محتوایی خاص در اخبار و یافتن فیلم یا فیلم و سریال مرتبط به بازیگری خاص را انجام دهد. برای استفاده از قابلیت دستورها صوتی، کاربر باید کلید مخصوص تعبیه‌شده روی ریموت را فشار داده و دستور مدنظرش را بیان کند.

اسنوا در حالی چنین فناوری‌ای را وارد فاز تجاری کرده که سال‌ها است کار روی مفاهیمی نظیر پردازش‌های زبان‌های طبیعی در دانشگاه‌های کشور را شاهد هستیم. برای مثال، می‌توان به فعالیت‌های آزمایشگاه پردازش متن و زبان طبیعی دانشگاه تهران و آزمایشگاه فناوری وب دانشگاه فردوسی مشهد و کارگروه خط و زبان فارسی در شورای عالی اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا