سرور مجازی
zoomit

اپل نمی‌تواند پاسخگوی حجم بالای تقاضا برای آیفون 14 پرو باشد

براساس گزارشی جدید، زمان انتظار برای آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس افزایش پیدا کرده؛ زیرا ظاهراً میزان تقاضا از تولید پیشی گرفته است.

دیوید وگت، تحلیلگر بانک سرمایه‌گذاری UBS، با استفاده از داده‌هایی که دردسترس‌بودن آیفون در ۳۰ کشور را پیگیری می‌کند، زمان انتظار خط تولید گوشی‌های هوشمند اپل را بررسی کرد.

در ایالات متحده، زمان انتظار برای آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس هر کدام ۵ تا ۲۵ روز افزایش یافته است. UBS قبل از قرنطینه‌های اخیر در چین داده‌هایی را جمع‌آوری کرده که می‌تواند بر تولید تأثیر بگذارد.

وگت افزایش زمان انتظار را به افزایش فروش در ماه سپتامبر نسبت می‌دهد که فراتر از انتظارات بود. نرخ فروش، مقدار موجودی فروخته‌شده در یک بازه زمانی معین را نسبت به مقدار موجودی دریافتی در همان دوره می‌سنجد.

برآورد شده که نرخ فروش آیفون‌ها در ماه سپتامبر ۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ باشد، درحالی‌که نرخ‌های مدل‌های پرو ۵۰ درصد بیشتر از مدل‌های آیفون ۱۳ پرو در سال ۲۰۲۱ بود. ناگفته نماند که احتمالاً عرضه‌ی اولیه سری آیفون ۱۴ نقش داشته، اگرچه تقاضا نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

براساس جدیدترین داده‌های UBS، زمان انتظار در چین نیز افزایش پیدا کرده؛ این مدت برای آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس به حدود ۲۴ روز رسیده است؛ درحالی‌که در سال ۲۰۲۱ برای آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس، ۳۹ روز بود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • حجم تولید آیفون در کارخانه بزرگ چین احتمالاً ۳۰ درصد افت می‌کند

وگت اعتقاد دارد که شیوع اخیر کرونا در چین که کارخانه اصلی آیفون فاکسکان را تحت تأثیر قرار داد، می‌تواند بر واحدهای آیفون در سه‌ماهه دسامبر تأثیر منفی بگذارد.

UBS یک هدف قیمتی ۱۸۵ دلاری برای AAPL (بررسی عملکرد سهام کمپانی اپل) دارد که نشان‌دهنده ارزشی در حدود ۱۷۱ دلار برای تجارت اصلی سخت‌افزار اپل است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا