سرور مجازی
zoomit

مدیرعامل اپل از کاهش مشکلات زنجیره تأمین خبر داد

سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۲ (۱۱ فروردین ۱۴۰۱) یکی از موفق‌ترین فصل‌های تاریخ فعالیت اپل بود و این شرکت توانست رکوردهای جدیدی برای فروش آیفون و مک ثبت کند. اپل با ادامه‌ی روند روبه‌رشد خود، در فصل اول سال جاری میلادی موفق‌ شد ۹۷ میلیارد دلار درآمد به‌دست آورد؛ درحالی‌که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند درآمد این شرکت ۹۴ میلیارد دلار باشد.

به‌گفته‌ی تیم کوک، مدیرعامل اپل، کاهش مشکلات زنجیره‌ی تأمین یکی از عواملی بوده که به این شرکت برای افزایش درآمدهایش کمک کرده است. به‌نوشته‌ی 9to5Mac، تیم کوک گفته است محدویت‌های عرضه‌ی محصول در فصل اول ۲۰۲۲ به‌‌طور چشمگیری کمتر از محدودیت‌هایی بود که اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر سال قبل تجربه کرد. مشکلات زنجیره‌ی تأمین هنوز کاملاً برطرف نشده‌اند و تیم کوک می‌گوید اپل انتظار دارد درآمدهایش در فصل جاری میلادی به‌‌دلیل مشکلات فعلی بین ۴ تا ۸ میلیارد دلار کاهش یابد.

در فصل منتهی به مارس ۲۰۲۲ فروش آیفون‌های اپل رشد سالانه‌ی ۵٫۵ درصدی تجربه کرد و به ۵۰٫۵۷ میلیارد دلار رسید تا آیفون همچنان اصلی‌ترین منبع درآمد کوپرتینویی‌ها باشد. همچنین، فروش مک و پوشیدنی‌ها و خدمات نرم‌افزاری به‌ترتیب با رشد سالانه‌ی ۱۴٫۳ و ۱۲٫۲ و ۱۷٫۲ درصدی همراه شد. در همین بازه‌ی زمانی، فروش آیپد ۲٫۲ درصد درمقایسه‌با سال قبل افت کرد و به ۷٫۶۵ میلیارد دلار رسید.

مقاله‌های مرتبط:

  • رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون
  • تیم کوک: اپل خرید شرکت‌های بزرگ را رد نمی‌کند اما تمرکز ما روی استعدادیابی است

اپل در اکثر شاخه‌های تجاری خود توانسته است به فروش بیشتری درمقایسه‌با سال قبل دست یابد. با وجود افت درآمد آیپد، تقاضا برای این تبلت همچنان در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌برد. تیم کوک می‌گوید یکی از دلایل کاهش فروش آیپد محدودیت‌های بسیار جدی در تأمین بوده است. آیپدهای اپل در بسیاری از مواقع با اتمام موجودی مواجه شدند و حتی پس از تأمین‌شدن، دو ماه بین زمان خرید و زمان تحویل فاصله می‌افتاد. در هفته‌های اخیر، تعداد بیشتری از تبلت‌های سری آیپد دردسترس قرار گرفته است.

در فصل اول سال جاری میلادی، به‌غیر از محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، عوامل خارجی دیگری اپل را دچار مشکل کردند. به‌دلیل شروع جنگ در اروپا، اپل فروش محصولاتش را در روسیه متوقف کرد. همچنین، اپل می‌گوید ویروس کرونا روی فعالیت‌های این شرکت در سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۲ تأثیر نگذاشته است.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا