سرور مجازی
تکنولوژی

متا با پلتفرم هوش مصنوعی MyoSuite به توسعه اندام‌های مصنوعی کمک می‌کند

متا از پلتفرم هوش مصنوعی جدید خود با نام «MyoSuite» رونمایی کرد. به گفته کمپانی مذکور، هدف این نرم‌افزار شبیه‌سازی حرکات پیچیده بدن انسان جهت کمک به توسعه و ساخت پروتز و در مراحل بعدی طراحی آواتارهای متاورس است.

گفتنی است پلتفرم MyoSuite می‌تواند با استفاده از یادگیری ماشینی در مطالعات مرتبط با مشکلات کنترلی بیومکانیکی به دانشمندان کمک کند و به ادعای متا این برنامه 4000 بار سریع‌تر از تمامی نرم‌افزار‌های شبیه‌ساز عضلانی/اسکلتی موجود پیشین اجرا می‌شود.

متا تاکنون با کمک این نرم‌افزار توانسته مواردی مانند چرخاندن کلید یا خودکار را شبیه‌سازی کند و اعلام کرده که این شرکت اکنون با تقلید این رفتارها می‌تواند به پیشرفت حوزه ساخت پروتز و توانبخشی جسمانی کمک کند، امری که خیرخواهانه به نظر می‌رسد اما کمی هم عجیب است.

نوشته های مشابه

سایر اطلاعات تکمیلی از پلتفرم MyoSuite متا

بنابر اعلام مارک زاکربرگ در فیسبوک، این تحقیقات می‌توانند به پیشرفت در حوزه‌های پروتز، توانبخشی جسمانی و روش‌های جراحی سرعت ببخشند و همچنین می‌توان با استفاده از آن آواتارهای واقع‌گرایانه‌تری را برای متاورس به وجود آورد.

با مد نظر داشتن این مورد، باید گفت که متا از آغاز رونمایی برنامه‌هایش در خصوص متاورس به دستکاری و بازی با آواتارها مشغول بوده و معمولا ظاهر آنها را به شکل یک انسان کارتونی به تصویر کشیده است، با این وجود شاید برخوردار بودن آواتارها از دقت آناتومیک بالا در اسکلت و حرکات کمی زیاده‌روی باشد.

با این وجود MyoSuite در حال حاضر صرفا یک ابزار جهت شبیه‌سازی بدن انسان است، هرچند که متا می‌گوید همین حالا هم می‌توان از MyoSuite در زمینه ناراحتی‌های جسمانی مانند کوفتگی عضلانی، کم‌ماهیچگی و یا مشاهده عملکرد بافت‌های عضله و تاندون‌ها و جراحی‌های مرتبط با آن‌ها استفاده کرد.

در نهایت بد نیست به این نکته نیز اشاره شود که نسخه کنونی MyoSuite تنها شبیه‌سازی دست و بازو را شامل می‌شود و باید دید که متا در آینده چه استفاده‌هایی از این شبیه‌ساز خواهد داشت.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا